Як зареєструвати народження, якщо дитина народилась за кордоном?


Повернутись

Канівський міськрайонний відділ державної реєстрації актів цивільного стану інформує, що в такому разі є 4 варіанти дій:

- Батьки можуть зареєструвати дитину в дипломатичній або консульській установі України в країні перебування;

- Батьки можуть зареєструвати дитину в компетентному органі цієї держави;

- Батьки можуть зареєструвати дитину на території України, але для цього їм потрібно представити медичний документ іншої держави, що підтверджує народження дитини, належним чином легалізований (проставлення апостилю або консульська легалізація), також він повинен бути переведеним на українську мову та нотаріально засвідченим;

- При відсутності цих документів зареєструвати народження дитини можна на підставі судового рішення про встановлення факту народження дитини його матір’ю.

Найчастіше до відділів ДРАЦС звертаються з уже готовим свідоцтвом про народження, виданим компетентним органом тієї країни, де дитина народилась, з проханням повторно зареєструвати народження тільки уже на території України. В таких випадках працівники відділів роз’яснюють, що така реєстрація може відбутись тільки один раз на всі існуючі країни світу. А документ посвідчуючий народження дитини, посилаючись на статтю 13 Закону України «Про міжнародне приватне право», визнається дійсним в Україні в разі його легалізації, якщо інше не передбачено законом або міжнародним договором України. Крім того підкреслюємо, що для використання такого документу в Україні крім його легалізації необхідно перевести на українську мову та нотаріально посвідчити.

А як бути з допомогою при народженні?

Допомога при народженні дитини виплачується відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» №2811-ХІІ від 21.11.1992 р.

Призначення і виплата державної допомоги сім’ям з дітьми здійснюються управліннями праці та соціального захисту населення районних, районних у мм.Києві та Севастополі держадміністрацій, структурними підрозділами з питань соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах (у разі створення) рад. Відповідно до п.11 Постанови Кабінету Міністрів України №1751 від 27.12.2001 р. «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми», для призначення допомоги при народженні дитини до органу соціального захисту населення подається:

- Заява одного з батьків, з яким постійно проживає дитина (складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики);

- Копія свідоцтва про народження дитини (з пред’явленням оригіналу);

- Паспорт або інший документ, що посвідчує особу заявника.

Жінки, які мають зареєстроване місце проживання на території України і народити житину під час тимчасового перебування за межами України, подають також видані компетентними органами раїни перебування і легалізовані в установленому порядку документи, що засвідчують народження дитини, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.

Документи, необхідні для призначення державної допомоги сім’ям з дітьми, розглядаються протягом 10 днів з дня звернення. Про призначення державної допомоги чи про відмову в її наданні із зазначенням причини відмови та порядку оскарження цього рішення орган, що призначає і здійснює виплату державної допомоги сім’ям з дітьми, видає чи надсилає заявникові письмове повідомлення протягом 5 днів після прийняття відповідного рішення.

Звернутися за призначенням допомоги при народженні дитини необхідно не пізніше, ніж через 12 календарних місяців після народження дитини.

  Друк статті