Закон №466: щодо запровадження положень про документацію з трансфертного ціноутворення за трирівневою структурою


Повернутись

Цікаве на цю тему:

Головне управління ДПС у Черкаській області продовжує цикл публікацій стосовно  змін внесених Законом України від 16.01.2020  № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) до Податкового кодексу України та повідомляє наступне.

Однією із основних цілей прийнятих Законом №466 змін та доповнень до Податкового кодексу в частині трансфертного ціноутворення (далі - ТЦ) є забезпечення реалізації положень Багатосторонньої конвенції про виконання заходів, які стосуються угод про оподаткування, з метою протидії розмиванню бази оподаткування та виведенню прибутку з-під оподаткування (далі - Конвенція ВЕРS  MLI; для України набрала чинності з 01.12.2019), та спрямовані на впровадження в Україні дій (кроків) Плану протидій ВЕРS.

Внесення змін та доповнень до вітчизняних правил ТЦ є суттєвим кроком до формування цілісної системи контролю за дотриманням принципу «витягнутої руки», яка має враховувати всі складові податкового планування міжнародної групи компаній та забезпечувати об’єктивну оцінку повноти формування об’єкту оподаткування української компанії.

З метою продовження інформування в межах компетенції платників податків,  ДПС надає коментарі змін, внесених до Кодексу Законом №466 в частині податкового контролю за ТЦ, суб’єктам господарювання, які приймають участь у контрольованих операціях(далі -КО), зокрема щодо термінології, яку Законом       № 466 введено для цілей ТЦ, а саме:

Щодо впровадження з 01.01.2021 контролю стосовно   розширення вимог та деталізації окремих позицій локального файлу документації з ТЦ, то Законом № 466 впроваджені положення щодо обов’язковості:

вказання фізичних осіб, які є кінцевими бенефіціарними власниками (контролерами) платника податків (за наявності) (при вказанні даних про особу (осіб), яка є стороною КО, та про пов’язаних осіб платника податків);

наведення обґрунтування економічної доцільності і наявності ділової мети при здійсненні опису операцій з придбання;

надання копій істотних внутрішньо групових угод, що впливають на ціноутворення в КО та копій договорів про попереднє узгодження ціноутворення і копій податкових роз’яснень компетентних органів держав (територій), що застосовуються в угодах між учасниками МГК щодо КО і в підготовці яких не ДПС не брала участі (якщо платник входить до МГК);

надання копії аудиторського висновку щодо бухгалтерської (фінансової) звітності платника податків за звітний період (звітні періоди), за який подається документація з ТЦ (якщо його наявність є обов’язковою);

доповнення опису КО обов’язковим зазначенням ланцюга постачання (створення вартості) товарів (робіт, послуг) у контрольованій операції;

доповнення опису КО не тільки наданням копій відповідних договорів (контрактів), за якими здійснювалась КО, але й копіями будь-яких доповнень до таких договорів (контрактів).

Щодо зміни положень про накладання штрафних санкцій з питані» ТЦ

(п 120.3 - 120.6 ст. 120 Кодексу)

Такі зміни та розширення переважно викликані запровадженням у вітчизняні правила ТЦ двох додаткових рівнів документації з ТЦ та повідомлень про участь у МГК, та є необхідною умовою встановлення дієвих механізмів понесення відповідальності у разі порушення платниками податків відповідних норм п 39.4 ст 39 Кодексу.

У цілому такі зміни стосуються:

поширення штрафів на випадки: неподання, у т.ч. неподання після спливу 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати штрафу, або несвоєчасного подання платниками податків, які здійснюють КО, у порядку встановленому податковим законодавством, глобальної документації з ТЦ (майстер-файлу), звіту у розрізі країн МГК, повідомлення про участь у МГК;

впровадження штрафу за неповне відображення у звіті у розрізі країн МГК суми доходу (виручки) учасника МГК;

впровадження штрафу за надання недостовірної інформації у повідомленні про участь у МГК та/або у звіті у розрізі країни МГК.

Крім цього зменшено штраф за неподання уточнюючого звіту про КО та штраф на суму КО, щодо яких не була подана документація з ТЦ (локальний файл) та додаткова інформація (обгрунтування) на запит з додатковою вимогою до такої документації.

  Друк статті