Закон №466: щодо запровадження положень про документацію з трансфертного ціноутворення за трирівневою структурою


Повернутись

Цікаве на цю тему:

Головне управління ДПС у Черкаській області продовжує цикл публікацій стосовно  змін внесених Законом України від 16.01.2020  № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) до Податкового кодексу України та повідомляє наступне.

Однією із основних цілей прийнятих Законом №466 змін та доповнень до Податкового кодексу в частині трансфертного ціноутворення є забезпечення реалізації положень Багатосторонньої конвенції про виконання заходів, які стосуються угод про оподаткування, з метою протидії розмиванню бази оподаткування та виведенню прибутку з-під оподаткування (далі - Конвенція ВЕРS  MLI; для України набрала чинності з 01.12.2019), та спрямовані на впровадження в Україні дій (кроків) Плану протидій ВЕРS.

Внесення змін та доповнень до вітчизняних правил ТЦ є суттєвим кроком до формування цілісної системи контролю за дотриманням принципу «витягнутої руки», яка має враховувати всі складові податкового планування міжнародної групи компаній та забезпечувати об’єктивну оцінку повноти формування об’єкту оподаткування української компанії.

З метою продовження інформування в межах компетенції платників податків,  ДПС надає коментарі змін, внесених до Кодексу Законом №466 в частині податкового контролю за трансфертним ціноутворенням (далі - ТЦ), суб’єктам господарювання, які приймають участь у контрольованих операціях, зокрема щодо термінології, яку Законом № 466 введено для цілей ТЦ, а саме:

Щодо впровадження з 01.01.2021 контролю  стосовно  додаткової деталізації та посилення вимог до аналізу ризиків, які беруть на себе сторони КО під час зіставного аналізу

Підпункт 39.2.2.5 п 39.2 ст 39 Кодексу доповнено абзацами дванадцятим- дев’ятнадцятим згідно із якими аналіз ризиків, які беруть на себе сторони КО під час визначення зі ставності умов операції з умовами неконтрольованих операцій, здійснюється з урахуванням таких критеріїв:

визначення та характеристика суттєвих економічних ризиків, які беруть на себе сторони операції на підставі укладених договорів;

визначення того чи здійснює сторона, яка бере ризик, контроль за створенням ризику та управлінням ним, а також чи має спроможність і повноваження робити це;

у т.ч. окреме визначення того чи має особа, яка бере ризик, фінансову спроможність понести такий ризик та ресурси, необхідні для покриття такого ризику;

визначення фактичної поведінки сторін операції у зв’язку зі здійсненням контролю за суттєвими економічними ризиками;

визначення з урахуванням попередніх критеріїв, чи відповідає фактична поведінка сторін операції умовам взяття ризиків, передбачених договорами.

Розширення вимог до додаткових документів та інформації, які надаються платниками податків під час проведення перевірок

До пп 39.5.2.3 п 39.5 ст 39 Кодексу внесені положення, згідно з якими платники податків під час проведення перевірок з питань дотримання принципу «витягнутої руки», у разі необхідності (протягом 15 робочих днів) мають надати перевіряючим також додаткові документів та/або інформацію крім передбачених раніше документів та/або інформації, що стосуються безпосередньо здійснення фінансово-господарських операцій, пов’язаних із КО).

Щодо введення додаткової вимоги стосовно надання посадовими (службовими) особами контролюючого органу відповідного запиту на отримання копій документів та строків надання такого запиту

Пункт 85.4 статті 85 Податкового кодексу (щодо права посадових (службових) осіб контролюючого органу при проведенні перевірок отримувати завірені копії документів) доповнено абзацом другим із вимогою щодо того, що «Відповідний запит на отримання копій документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою контролюючого органу не пізніше ніж за п’ять робочих днів до дати закінчення перевірки».

  Друк статті