Цікаве на цю тему:
- Коло друзів Канева розширюється
- Заступник міського голови Наталія Матінова взяла участь у Першому круглому столі «Партнерство з містами Німеччини»
- Ігор Ренькас зустрівся з головами сільських рад
- Кому і що потрібно знати для проведення електронного декларування доходів
- 03.08.2016 відбудеться чергове засідання виконавчого комітету Канівської міської ради
- Виконавчий комітет Канівської міської ради оголошує конкурс на заміщення вакантної посади Головного спеціаліста секретаріату міської ради
- Чергове пленарне засідання ІV сесії Канівської міської ради VІІ скликання відбудеться 18.08.2016
- 14 серпня - День будівельника!
- 23-24 серпня День державного прапора та День Незалежності України!
ЩОДО ОФОРМЛЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ID-КАРТОК
ID-картка доступна!!!
В підрозділах ДМС можна вільно записатися до електронної черги на сайті ДМС на найближчі дні на зручний час. Там, де місць в онлайн-сервісі немає - можна прийти і оформити через поточну чергу.
ID-картка оформлюється 10 або 20 робочих днів
Міграційна служба робить все можливе, щоб школярі встигли оформити паспорт до ЗНО, але слід розуміти, що паспорт виготовляють у Києві, і на проведення процедур з ідентифікації також потрібен час. Тому оформлювати документ необхідно заздалегідь.
ID-картка є повноцінним і самодостатнім документом
ID-картка є паспортом громадянина України, який посвідчує особу і підтверджує громадянство БЕЗ подання будь-яких додаткових документів! Якщо у людини вимагають надання будь-яких довідок або витягів - слід дізнаватися, на якій підставі і чим зумовлена така вимога.
Всі громадяни зможуть проголосувати!
У грудні 2018 року було оприлюднено роз'яснення ЦВК, яке дає відповіді на більшість питань, пов'язаних із використанням паспорта при голосуванні на найближчих виборах. Зокрема:
Розбіжності у виборчій адресі виборця в списку виборців та паспорті громадянина України у вигляді паспортної книжечки щодо назви населеного пункту, вулиці (проспекту, бульвару, площі, провулка, кварталу тощо) або номера будинку в разі, якщо такі розбіжності стосуються того самого населеного пункту, вулиці чи будинку та пов’язані з перейменуванням населеного пункту, вулиці, зміною нумерації будинку, або відсутність відомостей щодо реєстрації місця проживання в паспорті громадянина України у вигляді картки не є підставою для відмови у видачі виборчого бюлетеня такому виборцю та не потребують внесення змін до списку виборців.
Відмова виборцю, включеному до списку виборців на виборчій дільниці, в реалізації його права голосу на виборах та відповідно у видачі виборчого бюлетеня з підстав відсутності у паспорті такого виборця у вигляді паспортної книжечки фотокартки, яка вклеюється при досягненні особою 25- та 45-річного віку, або розбіжностей у виборчій адресі виборця в списку виборців та паспорті громадянина України у вигляді паспортної книжечки, пов’язаних із перейменуванням населеного пункту, вулиці (проспекту, бульвару, площі, провулка, кварталу тощо), зміною нумерації будинку, або з підстав відсутності відомостей щодо реєстрації місця проживання в паспорті громадянина України у вигляді картки не допускається.
Докладніше: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0268359-18
ID-картку неможливо підробити
Головним мотивом запровадження нових паспортів є їх захищеність від підроблення. ID-картка містить електронний безконтактний чіп, який неможливо змінити або скопіювати.
ID-картки, на відміну від попередніх «книжечок», видаються на основі електронної бази даних – Єдиного державного демографічного реєстру, отже кожній особі лише один раз доведеться пройти процедуру ідентифікації, надалі інформація про неї буде міститися в реєстрі.
Користуватися паспортом-книжкою з кожним місяцем стає небезпечніше - шахраї підробляють ці документи та використовують в оборудках не лише у банківській сфері, але також у сфері нерухомості тощо.
Підтверджувати місце реєстрації ID-картка не повинна
Реєстрація місця проживання потрібна для організації діяльності насамперед територіальних громад. Останні, за діючим законодавством, здійснюють реєстрацію та видають відповідний документ, який її підтверджує. Реєстри територіальних громад, які за законом мають утворюватися у кожній громаді, надають всі можливості для взаємодії між різними комунальними службами у процесі надання послуг, у тому числі з питань перевірки реєстрації місця проживання у випадках, коли це необхідно територіальній громаді.
Разом з цим, Україна прагне до екстериторіальності основних послуг, тобто кожна особа має отримувати послуги незалежно від реєстрації місця проживання.
Наприклад, після оформлення першої ID-картки та внесення даних про особу до ЄДДР всі подальші послуги з документування особа може отримати у будь-якому місті України, незалежно від місця реєстрації. Підписати декларацію з сімейним лікарем також можна незалежно від реєстрації.
Відповідно до роз’яснення Національного банку України, ID-картка жодним чином не обмежує можливості українців щодо користування банківськими послугами. Банки можуть встановлювати місце проживання або перебування особи на підставі, у тому числі, інформації, одержаної від громадянина та засвідченої його власним підписом (а саме - із заповненої громадянином анкети-опитувальника).
Докладніше: https://bank.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=46956376
Обов'язкового зчитування чіпу не потрібно!
ID-картка - самодостатній документ, який посвідчує особу та підтверджує громадянство України, для використання у будь-якій життєвій ситуації не потребує ані зчитування даних з чіпу, ані подання будь-яких додаткових довідок чи сертифікатів.
Зчитування даних з чіпу потрібно у двох випадках:
- Верифікація документа - міграційна та прикордонна служба мають необхідне для цього обладнання.
- Використання можливостей ID-картки у роботі електронних сервісів або зчитування установою для скорочення часу надання послуг. Сервіси у всіх країнах світу, де запроваджено ID-картки, розвиваються поступово ПІСЛЯ запровадження документа. Аналогічною ситуація є і в Україні.
Окрім того, кожна особа може зчитати дані з чіпу за власним бажанням. Для зчитування потрібен або спеціальний пристрій (NFC-рідер, близько 500 грн. у міжнародних інтернет-магазинах), або смартфон, що підтримує технологію NFC - додаток доступний для безкоштовного завантаження у Google Play та на офіційному сайті Поліграфкомбінату “Україна” https://pk-ukraina.gov.ua/
Можливості відмови від оформлення ID-картки законодавством не передбачено!
Законодавство України, так само як і законодавство більшості іноземних держав, не передбачає можливості для відмови особи від оформлення ID-картки за будь-якими мотивами, у тому числі релігійними. Це було б нелогічно з огляду на головний мотив запровадження цього документа - безпеку. У всьому світі будь-які переконання, у тому числі релігійні не можуть бути причиною невиконання норм національного законодавства.
У разі ухвалення судовою інстанцією рішень стосовно окремих громадян України - міграційна служба зробить усе можливе для виконання таких судових рішень.
За будь-яких обставин слід пам'ятати, що використання ID-карток не заперечується абсолютною більшістю релігійних конфесій та спрямоване виключно на безпеку громадян - власників документів, а також на безпеку суспільства в цілому. Використання ж паспорта-книжки зразка 1994 року є небезпечним через доступність підроблення практично у “домашніх” умовах.
Обов’язкової заміни документів не передбачено
Запровадження ID-карток – тривалий процес, який в Україні за прикладом європейських держав буде відбуватися природнім шляхом. Обов’язкової заміни документів, так само як встановлення граничних термінів дії раніше виданих документів, не передбачається.
У 2018 році внесено зміни до законодавства, відповідно до яких відкрито можливість заміни паспорта-книжки на ID-картку за бажанням власника документа. До цього часу заміна здійснювалася виключно у разі зміни даних особи, втрати або непридатності до використання паспорта-книжки, також ID-картка видавалася як перший паспорт по досягненню 14-річного віку (до листопада 2016 року - 16-річного).
Місцеві громади можуть надавати пільги самостійно
Законом передбачено право місцевих громад самостійно звільняти певні категорії громадян від оплати вартості адміністративної послуги та/або компенсувати громадянам вартість бланка за рахунок місцевих бюджетів. Отже, для певних категорій громадян місцеві громади можуть зробити оформлення документів безкоштовним. Це стосується як ID-карток, так і закордонних паспортів.
Місце проживання, інформація про шлюб занесені на чіп
Інформація, яка протягом життя може змінюватися, буде занесена лише до електронного чіпу паспорта. Її можна змінити без необхідності виготовлення (і відповідно оплати) нового документа у підрозділі міграційної служби.
Зчитати інформацію, яка записана на чіп (окрім відбитків пальців рук), можна за допомогою навіть сучасного смартфона – на офіційному сайті Поліграфкомбінату «Україна» доступне для безкоштовного завантаження необхідне програмне забезпечення (https://pk-ukraina.gov.ua/ru/).
ЩОДО ЧЕРГ НА ОФОРМЛЕННЯ
Ажіотаж спав, у більшості регіонів черг немає
Починаючи з 2016 року міграційною службою вживаються системні заходи щодо збільшення кількості місць, де громадяни України можуть оформити біометричні документи, що сприяє зменшенню черг та корупції навколо оформлення документів.
Сьогодні це можливо у всіх понад 600 підрозділах ДМС, понад 120 центрах надання адмінпослуг та 28 сервісних центрах «Паспортний сервіс». Завдяки вжитим заходам кількість прийнятих заяв громадян на оформлення закордонного паспорта зросла майже втричі протягом останніх 3 років.
Шлях до подолання черг - подальший розвиток центрів надання адміністративних послуг
Відповідно до внесених за ініціативою ДМС змін до законодавства, з жовтня 2016 року центри надання адміністративних послуг мають всі необхідні повноваження щодо прийняття заяв громадян про оформлення біометричних документів (біометричними є як закордонні паспорти, так і ID-картки).
Міграційна служба сприяє центрам надання адмінпослуг у підготовці до початку оформлення біометричних документів – надаються необхідні консультації та практична допомога, включаючи навчання адміністраторів ЦНАП.
Важливо, що основна частина коштів, які сплачуються громадянами як оплата вартості адміністративних послуг, перераховується до місцевих бюджетів. Сума коштів, еквівалентна вартості придбаного ЦНАП обладнання (станом на січень 2018 року – близько 170 тис. грн.) надходить від надання адмінпослуг до місцевого бюджету протягом 2-4 місяців роботи такого обладнання в залежності від кількості оформлених документів.
ЩОДО ДОКУМЕНТУВАННЯ МЕШКАНЦІВ НЕПІДКОНТРОЛЬНИХ ТА ОКУПОВАНИХ ТЕРИТОРІЙ
Правила єдині для всіх
Правила оформлення біометричних документів (паспорт для виїзду за кордон та ID-паспорт) є єдиними для всіх громадян України і затверджені постановами Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 р. № 302 (ID-паспорт) та від 7 травня 2014 р. № 152 (паспорт для виїзду за кордон).
Важливим етапом оформлення будь-якого документа є ідентифікація особи, без якої жодна особа не може бути документована. Рішення щодо оформлення документа або про відмову в його оформленні приймається за результатами ідентифікації та перевірки належності особи до громадянства України.
Паспорт-книжечка не є надійним засобом посвідчення особи
Паспорт громадянина України зразка 1994 року на сьогоднішній день є морально застарілим документом, підроблення якого можливе навіть у домашніх умовах. Саме тому при кожному зверненні особи з питань документування, починаючи з 2013 року, проводиться звірка даних паспорта з даними картотеки підрозділу ДМС, яким цей паспорт видавався.
Логіка ідентифікації однакова для всіх громадян
Основним способом ідентифікації є отримання даних про особу з Єдиного державного демографічного реєстру, куди внесено інформацію про всіх осіб, яким оформлювалися нові ID-картки або біометричні паспорти для виїзду за кордон.
Якщо до оформлення документів подається внутрішній паспорт-книжечка зразка 1994 року, ідентифікація проводиться за даними про особу, які зберігаються на паперових носіях у картотеках територіального підрозділу ДМС, яким видавався паспорт.
Якщо доступу до картотек немає (актуально для територій, тимчасово окупованих російсько-терористичними військами – окремих районів Донецької та Луганської областей, а також Крим), ідентифікацію може бути проведено за інформацією про особу відповідно до наявних державних та єдиних реєстрів, інших інформаційних баз, що перебувають у власності держави або підприємств, установ та організацій.
При цьому, підрозділом ДМС направляються запити для отримання інформації з наявних державних та єдиних реєстрів, інформаційних баз, картотек, у тому числі фотозображення особи, яка дасть змогу ідентифікувати особу. В процесі перевірки береться до уваги вся інформація, яку повідомив заявник.
У випадку, якщо паспорт-книжка зразка 1994 року видавався на окупованій російсько-терористичними військами території, не рекомендується сплачувати підвищену суму адміністративного збору за термінове оформлення документів (10 робочих днів для ID-паспорта та 7 робочих днів для паспорта для виїзду за кордон). Затримка в оформленні документів у таких випадках зумовлена процедурою ідентифікації, яка передбачає направлення письмових запитів до інших органів влади та установ.
Якщо ідентифікацію провести не вдається, документування є неможливим
Видача документів не ідентифікованим особам є серйозною загрозою для суспільства, особливо в умовах військового конфлікту на сході України. Тому особи, які отримували паспорт-книжечку зразка 1994 року на непідконтрольних територіях, можуть надавати інформацію про всі документи, які раніше їм видавалися.
При цьому, вичерпного переліку документів не існує, так само як обов’язку особи надавати такі документи. Однак слід пам’ятати, що у випадку, якщо за наданими документами ідентифікувати особу неможливо, міграційна служба змушена буде відмовити в оформленні документа. За відсутності оригіналів можна надати копії або ж просто інформацію про такі документи – номер, дата та місце видачі тощо.
За законодавством України, за міжнародними правилами документування, вимогами щодо національної безпеки, безпеки суспільства та кожного громадянина, документування не ідентифікованої особи є неможливим!
ЩОДО ЗАПРОВАДЖЕННЯ БЕЗВІЗОВОГО РЕЖИМУ ЄС ДЛЯ УКРАЇНИ
Міграційна служба зробила все для того, щоб запровадили безвіз
З 11 червня 2017 року ЄС запроваджено безвізовий режим для громадян України - власників біометричних паспортів для виїзду за кордон. Міграційною службою зроблено все необхідне для виконання, відповідно до компетенції, вимог Плану дій щодо лібералізації візового режиму ЄС для України, що зробило можливим запровадження «безвізу».
Дотримуватися правил «безвізу» вкрай важливо!
Ключові вимоги безвізового режиму – виключно приватні поїздки (для працевлаштування потрібен дозвіл відповідної країни), перебування у країнах ЄС не більш як 90 днів протягом 180 днів (міграційний калькулятор, який дозволяє обчислити дозволений строк перебування, є у розділі «Електронні сервіси» на офіційному веб-сайті ДМС ), дотримання вимог країни перебування щодо матеріального забезпечення (розраховується на кожний день перебування).
Масове порушення українцями вимог безвізового режиму може призвести до його скасування або обмеження.