ЗВІТ про проведені комісією виконавчого комітету Канівської міської ради моніторинг та зовнішню оцінку якості надання соціальних послуг, що надаються КУ «Територіальний центр надання соціальних послуг виконавчого комітету Канівської міської ради Черкас


Повернутись

Цікаве на цю тему:

На виконання постанови КМУ від 01.06.2021 № 449 «Про порядок проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», згідно з наказом Міністерства соціальної політики України від 27 грудня 2013 року № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», відповідно до рішення виконавчого комітету Канівської міської ради від 26.05.2021 р. № 205  «Про створення робочої комісії з проведення моніторингу та зовнішньої оцінки якості соціальних послуг» у термін з 26.05.2021 по 15.06.2021 року в КУ «Територіальний центр надання соціальних послуг  виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області» проведено моніторинг та зовнішню оцінку якості надання соціальних послуг. 

Комісія з моніторингу та зовнішньої оцінки якості соціальних послуг  працювала згідно з затвердженими положенням та планом засідань. Засідання  комісії оформлені протоколами  від 27.05.2021; 03.06.2021; 08.06.2021, 11.06.2021.

Метою зовнішньої оцінки є моніторинг та контроль якості надання соціальних послуг КУ «Територіальний центр надання соціальних послуг  виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області»  (далі - територіальний центр).

У Канівській міській територіальній громаді проживають 27243 особи населення. Отримують пенсію за віком (старші 60-ти років) – 7244 осіб.

Серед осіб старше 60-ти років - 4575 жінок та 2669 чоловіків, всього 7244

60-65 років -  всього 2043 особи, з них – 1216 жінок та 827 чоловіків;

65-70 років - 1754 осіб. З них жінок -1056 то 698 чоловіків;

70-75 років -  1365 особа , з них жінок  856 та 509 чоловіків;

75 і більше років – 2082 осіб, з них жінок 1447 та 635 чоловіків.

В управлінні соціального захисту населення за категоріями зареєстровано:

Ветерани війни 785

Учасники війни - 125

Діти війни 1802

Жертви нацистських переслідувань 1

Реабілітовані-11

Ветерани праці -4755

АТО - 362

Постраждалі внаслідок аварії на ЧАЕС 1606 особи, з них – особи з інвалідністю І категорії - 1121, постраждалі ІІ категорії -  209, ІІІ категорії - 49 осіб,  вдів – 452

Кількість осіб з інвалідністю, старших 18-ти років – 2065

Кількість дітей з інвалідністю – 108

КУ «Територіальний центр надання соціальних послуг виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області» здійснює свою діяльність згідно з Положенням про територіальний центр, затвердженим  рішенням сесії міської ради  № 17-60 від 21.11.2019 р. 

У зв’язку з приєднанням до Канівської територіальної громади сіл Яблунів, Кононча, Межиріч, Гамарня, Бабичі, Лука, Хмільна, Хутір Хмільна, Михайлівка, Пекарі, з метою покращення соціального обслуговування людей похилого віку, осіб з інвалідністю, інших осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах,  прийнято рішення виконавчого комітету від 09.12.2020  № 277 «Про внесення змін до   штатного розпису територіального центру надання соціальних послуг виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області», яким  введено додатково 13 посад  в порядку переведення працівників районного територіального центру. Отже збережені робочі місця сільських соціальних робітників. Також  на базі приєднаних сіл утворений структурний підрозділ територіального центру - відділення соціальної допомоги вдома №2.

У територіальному центрі функціонують  чотири структурні підрозділи:

  • відділення соціальної допомоги вдома № 1;

  • відділення соціальної допомоги вдома № 2;

  • відділення денного перебування, до складу якого входять: Університет третього віку, пункт прокату технічних та інших засобів реабілітації; пункт благодійної діяльності; встановлені електрична швейна машинка та пральна машина автомат, працює бібліотека, з клієнтами працює інструктор з трудової адаптації;

  • відділення денного догляду для дітей з інвалідністю.

Послуга представництва інтересів та  соціальної профілактики надаються як заходи соціальної послуги догляд вдома. Особи, що обслуговуються відділеннями, отримують адресну грошову та натуральну допомогу, користуються технічними засобами пересування з пункту прокату.

Відповідно до  рішення виконавчого комітету Канівської міської ради від 07.04.2021 №117 затверджено «Положення про порядок та умови надання соціальних послуг за плату, з встановленням диференційованої плати та тарифів на соціальні послуги у територіальному центрі надання соціальних послуг виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області». Введені тарифи на платні соціальні послуги  та з установленням диференційованої плати, які надаються працівниками відділень соціальної допомоги вдома. Станом  01.05.2021 року платні послуги надано 71особі на суму 23,4 тисяч гривень.

У відділеннях соціальної допомоги вдома соціальне обслуговування здійснюють 23 соціальних робітники, які надають послугу соціальної допомоги вдома 307 мешканцям  Канівської міської територіальної громади.  Середнє навантаження на 1 соціального робітника – 13 осіб.

Станом на 01.05.2021 року на обліку в територіальному центрі перебували  648 осіб, це 100% від потребуючих. Ефективність роботи терцентру – 100%.

Розподіл за видами наданих терцентром послуг: догляд вдома (307 осіб), денний догляд (47 осіб), соціальна адаптація (294), як захід -  представництво інтересів  ( 198 осіб), соціальна профілактика  (648 осіб).

За 5 місяців 2021 року здійснено  7 виїздів мультидисциплінарної команди, надано допомогу  7 особам, з них: 4 - дітям війни, 1 члену сім’ї загиблого, 1 – особі з інвалідністю.

Перевірено роботу 23 соціальних робітників. На всіх підопічних заведені особові справи з діючими індивідуальними планами. Всі плани складені за встановленими вимогами та переглянуті у визначений термін.

З 207-ми осіб відділень догляду вдома, охоплених опитуванням,  199 осіб задоволені ставленням до себе соціальних робітників, якістю та періодичністю надання послуг, що становить 96,1% від охоплених оцінюванням осіб. Скарг або фактів негуманних дій до одержувачів соціальної послуги в процесі опитування не виявлено.

 У всіх одержувачів соціальних послуг спостерігається покращення емоційного і психологічного стану в процесі надання соціальних послуг порівняно з періодом, коли соціальна послуга догляду вдома не надавалась, надалі зберігається стабільність.

Всі соціальні робітники забезпечені тонометрами, взуттям, гумовими рукавичками, калькуляторами, захисними масками, електрошокерами, 50% - велосипедами  з гуманітарної допомоги та сумками на коліщатах.

Члени комісії за період проведення зовнішньої оцінки проводили перевірки роботи та спостереження за процесом надання соціальної послуги «допомога вдома». Під спостереженням були усі 23 соціальних робітників (100%).  Послуга надається відповідно до п.18 «Переліку соціальних послуг, умов і порядку їх надання структурними підрозділами територіального центру надання соціальних послуг» затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2009 р. №1417. З кожним клієнтом  укладено договір про надання соціальних послуг. Виконуються усі передбачені договорами заходи у рамках соціальної послуги догляд вдома.

Затверджені графіки роботи соціальних робітників. Кожен соціальний робітник веде щоденник виконаних робіт, в якому підопічні підписом підтверджують надання послуги. Щомісяця складаються акти виконаних робіт на осіб, що отримують платні послугу. Зарахування та зняття з обслуговування здійснюється відповідними наказами у встановлені терміни.

Відділенням денного перебування надано послугу соціальної адаптації 294 особам; в тому числі -  університетом третього віку – 43 осіб, пунктом прокату засобів пересування – 163 осіб;  здійснено прання машиною-автомат територіального центру, ремонт швейних виробів, користування бібліотекою – 31 особа, гурткова робота –  31 особа,  адресна допомога пунктом благодійної діяльності – 26 осіб. 

Надання соціальних послуг організовує соціальний працівник та інструктор з трудової адаптації. Через пандемію коронавірусу у відділенні працювали бібліотека, пункт прокату, надання благодійної допомоги. Гурткова робота у Майстерні з трудової адаптації проводилась з дотриманням санітарних обмежень. 

Працівниками відділення створюються умови для повноцінного спілкування молодих осіб з інвалідністю, (в тому числі 14 осіб – з розумовою відсталістю та психічними розладами), та пенсіонерів,  їх участі в громадському житті.

В Університеті вивчали історію рідного краю та культурологію, працював клас з комп’ютерного навчання, читались лекції щодо позитивного мислення, здорового способу життя, відбувались перегляд та обговорення цікавих кінофільмів, користувались популярністю літературні вечори, які проводять працівники бібліотеки, проводились святкові заходи до дня іменинника, державних та релігійних свят. Ведуться журнали відвідувань та журнали обліку занять.  Щоп’ятниці чи суботи  для студентів Університету та інших мешканців Канева старшого віку відновлені танцювальні вечори біля міського фонтану.

У 2021-му навчальному році викладення матеріалів проводиться дистанційно. 4 червня проведений випускний вечір з врученням сертифікатів про навчання, концертом та солодким столом.

Колектив територіального центру проводив  активну роботу по залученню  благодійної та спонсорської допомоги для зміцнення матеріально-технічної бази  територіального центру та  покращення якості надання  соціальних послуг.

Для вивчення думки щодо якості надання послуги соціальна адаптація, яка надається відділенням денного перебування, було організовано опитування отримувачів послуги. Опитування проводили члени Комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг дистанційно, по телефону, методом інтерв’ювання, та шляхом заповнення опитувальників. В  опитуванні прийняли участь 85 осіб, що становить 29 % від загальної кількості.

Проаналізувавши результати опитування можна зробити висновок, що переважна кількість опитаних позитивно оцінює роботу надавачів послуги соціальна адаптація. Були висловлені схвальні відгуки щодо роботи Університету третього віку, гурткової роботи. Отримані під час навчання знання й навички постійно використовуються підопічними у повсякденному житті.

Перевірено ведення документації. Всі справи в наявності,  документація в них відповідає Державному стандарту. Наявні плани роботи відділення, плани роботи Університету третього віку. Ведеться журнал гурткової роботи, ведуться табелі відвідувань, журнали обліку послуг прання, шиття на швейній машині, наявна картотека користувачів бібліотекою.

 Надаючи послугу соціальної адаптації фахівці намагаються врахувати потреби кожного з отримувачів послуг. Щодо побажань було висловлено побажання найшвидшого закінчення карантинних обмежень. Задоволення роботою пункту благодійної діяльності (гуманітарна допомога засобами гігієни, подарунки до державних та релігійних свят, користування пунктом прокату засобів реабілітації, святкові заходи та інше) виявили всі опитані.

Таким чином, в ході опрацювання опитувальників отримувачів послуги соціальна адаптація, виявлено позитивну тенденцію у процесі надання соціальної послуги, задоволення індивідуальних потреб отримувачів послуги, дотримання вимог й показників забезпечення якості, встановлених у Державному стандарті соціальної адаптації.

Відділення денного догляду для дітей з інвалідністю (послуга денного догляду) протягом півріччя відвідували 47 дітей.  Перевірено ведення документації. Всі справи в наявності,  документація в них відповідає Державному стандарту. Наявні плани роботи та звітність відділення. Ведуться журнали гурткової роботи, надання послуг масажу та лікувальної фізкультури, ведуться табелі відвідувань та інші, передбачені номенклатурою документи.

Надаючи послугу денного догляду фахівці намагаються врахувати потреби кожного з отримувачів послуг. Прийом дітей обмежений, а під час перебування міста у «червоній зоні» припиняється.

У відділенні здійснюються заходи, спрямовані на розвиток та коригування порушень розвитку дитини, навчання її основним соціальним та побутовим навичкам, розвиток здібностей. З дітьми працюють соціальний педагог, вихователь, керівник гурткової роботи, лікар та медичні сестри з масажу та лікувальної фізкультури.

Завдяки залученій благодійній допомозі відділення облаштовано  тренажерами «Чарівна доріжка», «Ножиці», «Батут», біговою доріжкою, велотренажерами, силовим тренажером, спортивною стінкою, дошкою Євмінова, надувним басейном з м’ячиками, м’ячами та іншими засобами для занять фізкультурою. Наявний обладнаний професійним столом масажний кабінет. Є два зали для проведення заходів.. Кабінет логопеда з дидактичними матеріалами. Є кімната відпочинку, де встановлено ліжко з водяним матрацем. Обладнана  кухня – кухонні меблі, набір посуду, мікрохвильова піч. Є душова кабіна, 2 туалети, пральна машина-автомат. Є телевізор, екран з проектором, комп’ютерна техніка, письмові столи, шафи, стільці, м’які меблі.

Відповідно до Державного стандарту денного догляду  передбачається здійснення таких заходів, як: спостереження за станом здоров’я, харчування дітей з інвалідністю, здійснення допомоги у самообслуговуванні дітей з інвалідністю, формування та підтримку навичок самообслуговування, сприяння у транспортуванні дітей з інвалідністю до реабілітаційних центрів, проведення культурно-масових заходів.

Станом на 01.01.2021 в Канівській територіальній громаді  проживають 108  дітей з інвалідністю, (в тому числі 14  - візочники та хворі на ДЦП, 18 з психічними розладами). Мають потребу у денному догляді 68 дітей з інвалідністю, у разі забезпечення підвезення та харчування. 

Під час проведення визначення потреб Канівської територіальної громади у соціальних послугах проведено моніторингове дослідження і виявлено збільшення кількості потребуючих дітей з інвалідністю в наданні соціальної послуги денного догляду: потребуючих – 68 осіб, з них 16 осіб з сільської місцевості, на даний час є можливість здійснювати обслуговування 47 дітей, що становить 43,5%, тому   пріоритетним напрямком розвитку соціальних послуг в громаді на 2021 рік визначено надання послуги денного догляду дітей з інвалідністю.

Найбільшими викликами у вирішенні питання надання послуги денного догляду у повному обсязі  є відсутність спеціалізовано- обладнаного автомобіля для підвезення дітей з віддалених куточків міста та сіл громади, віддаленість яких від міста становить в середньому 20-30 км, та забезпечення харчування  дітей  під час здійснення денного догляду.

У місті не налагоджено службу соціального таксі,  що створює певні незручності у пересуванні  осіб з обмеженими можливостями, особливо дітей з інвалідністю. Як виняток, у разі гострої потреби, використовується  старий  автомобіль територіального центру «Газель», який  не має підйомника, і не пристосований для транспортування візочників, крім цього, автомобіль потребує значного капітального ремонту і перебуває в незадовільному технічному стані. Ця ситуація створює соціальну напругу, психологічні та фізичні перешкоди для людей і дітей, які мають певні обмеження і не можуть самостійно пересуватися.

Для вивчення думки щодо якості надання соціальних послуг, членами комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг проводились співбесіди; телефонне опитування та заповнення анкет. Також враховувались результати проведеної у період з  01.03.2021 по 15.04.2021 року внутрішньої оцінки якості. Результати заносились до розроблених анкет опитування отримувачів соціальних послуг.

В опитуванні взяли участь 339 отримувачів соціальних послуг, з них соціальної послуги  догляд  вдома - 207 осіб, соціальної адаптації – 85 осіб, денного догляду - 47 осіб, в тому числі під час проведення зовнішньої оцінки  опитано  в телефонному режимі 72 особи.    Опитування проводили члени Комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг методом інтерв’ювання.

Відгуки отримувачів соціальних послуг фіксуються в актах перевірок, опитувальниках, актах спостережень.

Комісією з зовнішньої оцінки якості проведено вибіркову перевірку особових справ громадян, які знаходяться на обслуговуванні  в територіальному центрі. Справи ведуться з дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2009 №1417 «Деякі питання діяльності територіальних центрів», постанови від 01.06.2020  № 587 «Про організацію надання соціальних послуг»,   та державних стандартів: догляду вдома, який затверджено наказом Міністерства соціальної політики від 13.11.2013 №760, соціальна адаптація, який затверджено наказом Міністерства соціальної політики від 27.13.2013 № 90, денний догляд, який затверджено наказом Міністерства соціальної політики від 30.07.2013 №452.

Застосовувались показники якості соціальних послуг такі як: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувачів соціальних послуг, професійність.

Проаналізувавши результати опитування комісія з зовнішньої оцінки якості прийшла до висновку, що переважна кількість опитаних позитивно оцінює роботу надавачів соціальної послуги, задоволення індивідуальних потреб отримувачів соціальних послуг, дотримання вимог й показників забезпечення якості, встановлених у Державних стандартах.

Для проведення зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд, застосовуються:

показники якості соціальних послуг, наведені у додатках 4 до  Державних стандартів: догляду вдома, соціальна адаптація, денний догляд;

рекомендації щодо шкали оцінки якості соціальних послуг, наведені у додатку 2 Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 № 904.

 

Результати

організації та проведення моніторингу та зовнішньої оцінки якості соціальних послуг

в КУ «Територіальний центр надання соціальних послуг  виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області»

за 2021 рік

 

Комісія  для  проведення зовнішньої  оцінки якості соціальних послуг  працювала згідно з затвердженими складом та Планом заходів. Засідання комісії проводились 4 рази. Підготовлено  звіт за результатами проведеної зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг. Затверджено шкалу оцінки якісних показників, шкалу оцінки кількісних показників  та  План заходів, спрямованих на покращення якості надання соціальних послуг.

Результати проведеної зовнішньої оцінки якості доведені до відома працівників територіального центру.

Підводячи підсумки, на підставі аналізу показників діяльності з надання соціальних послуг на засіданні робочої комісії з проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг  в КУ «Територіальний центр надання соціальних послуг  виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області» шляхом переважаючих узагальнених даних відсотковий еквівалент в цілому складає 96% та відповідає статусу «добре».

Проаналізуємо кількісні показники надання соціальних послуг: догляд  вдома, соціальна адаптація та денний догляд:

@ кількість звернень від отримувачів соціальних послуг за звітний період складає 1,69 % (11 звернень щодо організації надання соціальних послуг), які зареєстровані в журналі обліку особистого прийому громадян;

@ усі звернення отримувачів соціальних послуг розглянуті впродовж 30 календарних  днів й супроводжувалися повідомленням заявника про результати розгляду справи – 100,0%;

@ частка задоволених звернень про отримання соціальних послуг складає 100%.;

@ частка працівників, які підвищили рівень кваліфікації, враховуючи навчання соціальних робітників, та працівників відділення денного догляду на семінарах-практикумах, складає 85,6 %:

@ частота здійснення моніторингу якості надання соціальних послуг: догляд  вдома, соціальна адаптація та денний догляд - 100,0%. Дані моніторингу рекомендовано збирати один раз на рік;

@ відповідність встановлених показників якості отриманим у ході контролю - 100,0% дотримання відповідності кількісних показників, встановлених у Державних стандартах: догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд.

Кожен кількісний показник переводиться у відсотковий еквівалент (як частка до загальної сукупності  (95 %) , після чого, в залежності від значення, йому присвоюються наступні статуси.

Отже, дані табл. 1 свідчать, що для кількісних показників надання догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд  переважає статус «добре» з постійною тенденцією, тому присвоюється узагальнений статус «добре» для оцінювання якості соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд в цілому.

 

Таблиця 1. Статус кількісних показників надання догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд.

 

Кількісний показник

СТАТУС

«добре»

«задовільно»

«незадовільно»

 

від 0% до 20%

від 21% до 50%

від 51% до 100%

Кількість скарг

«добре» 1,69 %

 

 

 

 

від 80% до 100%

 

від 51% до 79%

 

від 0% до 50%

Результати  розгляду скарг

«добре» 100%

 

 

Частка задоволених звернень про отримання соціальної послуги догляду вдома

«добре» 100%

 

 

Частка працівників, які підвищили рівень кваліфікації

«добре» 85,6%

 

 

 

Частота здійснення моніторингу якості надання соціальної послуги догляду вдома

«добре» 100%

 

 

Відповідність встановлених показників якості отриманим у ході контролю

«добре» 95%

 

 

 

Статуси показників охоплення по кожному критерію узагальнюються і статус, який переважає, присвоюється для групи показника забезпечення якості в цілому. Отже, дані табл. 2 свідчать, що для показників забезпечення якості догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд переважає статус «добре» з постійною тенденцією, тому присвоюється узагальнений статус «добре» для оцінювання якості соціальних послуг в цілому.

 

Таблиця 2. Статус показників забезпечення якості догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд.

 

Якіснй показник

СТАТУС

«добре»

«задовільно»

«незадовільно»

від 80% до 100%

від 51% до 79%

від 0% до 50%

Адресність та індивідуальний підхід

«добре» (100%)

 

 

Результативність

«добре» (89,2%)

 

 

Своєчасність

«добре» (100%)

 

 

Доступність та відкритість

«добре»(90%)

 

 

Зручність

«добре»( 100%)

 

 

Повага до гідності отримувача соціальної послуги

«добре» (100%)

 

 

Професійність

«добре»(97%)

 

 

Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг, показники відповідають встановленому рівню -“Добре”.

Таблиця 3. Оцінка якості соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд в цілому

Показники

Статус

Рекомендації по роботі територіального центру

Кількісні

«добре»

продовжувати роботу територіального  центру по  наданню соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, стаціонарний догляд

Якісні

«добре»

 

Узагальнений

«добре»

 

Висновок

Незважаючи на узагальнений статус показників «добре» відділеннями соціальної допомоги вдома, денного догляду для дітей з інвалідністю та денного перебування планується ряд заходів спрямованих на усунення виявлених недоліків, удосконалення процедури обслуговування й підвищення якості соціальних послуг.

Насамперед це;

  • активізувати роботу щодо виявлення одиноких громадян та осіб з обмеженими фізичними можливостями з метою надання їм необхідної допомоги;

  • продовжувати своєчасно, якісно та в повному обсязі надавати соціальні послуги;

  • постійно контролювати надання соціальними робітниками послуг щодо повноти обсягу та вчасності надання шляхом проведення хронометражів робочого часу, телефонного опитування, виходів на дільницю;

  • продовжувати інформаційно-роз’яснювальну роботу серед мешканців міста з питань обслуговування шляхом розміщення інформації в друкованих виданнях, на сайті міської ради, у мережі Фейсбук;

  • організовувати роботу щодо якісного стажування та навчання працівників;

  • розвивати та удосконалювати  соціальну послугу денного догляду дітей з інвалідністю, шляхом залучення коштів з державного бюджету та інших джерел на придбання  спеціалізованого транспортного засобу для здійснення підвезення дітей з віддалених куточків міста та сіл громади та на організацію  харчування  дітей у відділенні;

  • продовжувати роботу з благодійними фондами, приватними підприємцями та підприємствами міста, релігійними конфесіями у напрямку надання матеріальної допомоги для покращення матеріально-технічної бази територіального центру;

  • забезпечити оновлення у доступних місцях інформаційних стендів, визначити відповідальних за інформаційне оновлення стендів;

  • продовжувати оперативно реагувати на звернення громадян щодо соціального обслуговування;

  • продовжувати дотримуватися вимог, показників забезпечення якості, строків, принципів, встановлених у Державних стандартах соціальних послуг.

Голова комісії     Анатолій ПИЛИПЕНКО

 

 

  Друк статті