Цікаве на цю тему:
- Молода канівчанка Євгенія Бульбас потребує термінової допомоги!
- Аварія по вулиці Енергетиків, що залишила мешканців багатоповерхівок в районі заводу Магніт без води, ліквідована
- Допоможемо мешканцям Авдіївки
- Канівська громада долучилася до збору допомоги для жителів Авдіївки
- Сьогодні в Україні день жалоби за загиблими гірниками на шахті Степова у Львівській області
- Через припинення подачі природного газу у Каневі зупинилися дві котельні: міська влада працює над вирішенням ситуації
- Як не стати жертвою небезпечної знахідки
- Пам'ятка про правила поводження із виявленими підозрілими вибухонебезпечними предметами у тому числі замаскованими під них речами
- Чинне законодавство забороняє на березі Дніпра в Каневі облаштовувати пляжі
Нова реальність, в якій ми тепер живемо, вимагає від нас нових знань. Ми постійно повинні дбати про безпеку — свою та своїх дітей. А зараз ще й маємо вміти розпізнавати вибухонебезпечні предмети і знати правила поведінки з ними. Як це правильно зробити, читайте у рекомендаціях рятувальників.
Як говорити з дітьми про мінну безпеку?
- Виберіть час, коли дитина не зайнята грою чи мультфільмом;
- оберіть місце, де б вам всім було зручно і безпечно. Чим складніша розмова чи тема, тим більш стійкою має бути наша поза, повільнішим темп розмови;
- скажіть, що зараз ви самі вивчаєте щось абсолютно нове і дуже важливе. При цьому попросіть дитину допомогти вам запам'ятати цю інформацію;
- нагадайте, що зараз всі ми допомагаємо нашій армії. Ворог може завдавати шкоди, навіть якщо ми не бачимо його поруч. Ми зараз у безпеці, але нам важливо бути пильними та уважними і допомагати собі та іншим;
- пам'ятаєш песика Патрона? Ти знаєш, чим він займається? Він допомагає знаходити вибухонебезпечні предмети. Вибухонебезпечні – це коли існує небезпека від вибуху. Уяви, що ми проходимо підготовку разом із Патроном; - знаєш, які бувають небезпечні предмети? Покажіть зображення міни і запитайте, чи знає дитина, що це. Скажіть, що це міна. Спочатку краще показати ілюстрацію, а наступного разу можна показати реальне фото;
- запитайте дитину, на що їй схожий цей предмет. Відповіді можуть бути найрізноманітніші. Вислухайте усі варіанти, а потім додайте, що цей предмет називається міна і вона дуже небезпечна. У ній захований механізм, що вибухає. Коли ви показуєте картинку, якщо дитина намагається торкнутись самого зображення вибухонебезпечного предмета, скажіть їй: "звикаймо – у жодному разі навіть на картинці ми не торкаємося. Не чіпай!";
- спостерігайте за реакцією дитини, якщо ви бачите, що її поза змінилась, що м'язи напружились, дитина зачаїла подих – запропонуйте обійняти. І скажіть: «Ми зараз в безпеці. І будемо в безпеці. Ми вивчаємо це, щоб наші прогулянки були веселими і безпечними». Можна сказати дитині: «пам'ятаєш під час карантину у нас були правила: носити маску, дотримуватись дистанції. А зараз під час війни і після війни будуть деякий час нові правила. Бути уважними і пильними»;
- розкажіть дитині, де можуть бути міни. Вони можуть сховатися у траві, кущах, під деревами, біля будинків і огорож; можуть бути приклеєні до стовбурів дерев чи причаїтись у лісах, парках чи дитячих майданчиках у тих містах, де тривали бойові дії;
- вивчіть разом головне правило – не підходь, не чіпай, телефонуй 101.
Повторіть разом слова:
не підходь;
не чіпай;
повідомляй чи телефонуй.
Шановні дорослі та діти, пам'ятайте, уразі виникнення надзвичайної ситуації, телефонуйте за номером «101»!