Як здійснюється розрахунок цін на послугу з управління багатоквартирним будинком


Повернутись

Цікаве на цю тему:

У зв’язку з чисельними скаргами щодо нерозуміння ситуації з управління та обслуговування будинків управляючою кампанією КП «ЖЕК», або, можливо, іншими управляючими кампаніями в подальшому, надаємо роз’яснення з цього приводу.

Почнемо з того, що на сьогодні послуги з управління регламентуються двома Законами. Це «Закон  про особливості здійснення права власності співвласників багатоквартирного будинку» та «Закон про житлово-комунальні послуги». Мета прийняття цих документів це:

По-перше: передача житла в багатоквартирних будинках тим, чиєю власністю воно насправді є вже давно – співвласникам будинку;

По-друге: запровадження ринкових відносин на послуги з управління.

Тепер ціна на послугу з управління визначається:

- за згодою сторін (співвласників та управляючої кампанії) у випадку коли співвласники самостійно на зборах ухвалюють рішення та передають управителю функції з управління будинком;

- за результатами конкурсу з призначення управителя - на рівні ціни, запропонованої в конкурсній пропозиції переможцем конкурсу.

Таким чином наразі Законом не передбачено механізмів державного (або органами місцевого самоврядування) регулювання ціни на послугу з управління багатоквартирним будинком. Відтак, порядок формування ціни на цю послугу Кабінетом Міністрів України не затверджується, розрахунок ціни уповноваженим органам (органам місцевого самоврядування) управителем для погодження не подається.

Розрахунок цін на послугу з управління багатоквартирним будинком здійснюється по кожному будинку окремо. З метою забезпечення єдиного підходу до процесу утримання та обслуговування будинків, визначено примірний перелік складових послуги з управління багатоквартирним будинком, до якого входять 15 послуг та винагорода управителю (винагорода управителю – це рентабельність або прибуток підприємства). Зменшення вказаного переліку послуг можливо лише за об’єктивних умов експлуатації цього будинку, які зумовлені його капітальністю, рівнем облаштування та благоустроєм (наприклад, при відсутності ліфта у будинку будуть відсутні такі складові послуги, як: технічне обслуговування ліфтів, енергопостачання ліфтів). Виходячи з цього ні співвласники, ні управитель не мають права на виключення однієї з складових послуги.

Тепер щодо розрахунку, власне, ціни на послугу, що викликає багато непорозумінь. Так от,основною складовою наших послуг є заробітна плата. І я, як керівник, в першу чергу повинен враховувати стан ринку праці. Тобто забезпечувати такий рівень заробітної плати та умови праці, при якому підприємство забезпечується, хоча б мінімально, працівниками всіх категорій. Інакше може статися, що не буде кому обслуговувати ліфти, виконувати сантехнічні роботи, прибирати двори, виконувати інші роботи. Якщо у 2017 році, при мінімальній заробітній платі 3200 грн, заробітна плата працівника 5-го розряду складала 6370 грн, двірника - 3200 грн, майстра дільниці – 8700 грн, і такий рівень оплати був кокурентноспроможний, то зараз, при зміні мінімальної заробітної плати, відкриття можливостей для працевлаштування за кордоном,  заробітна плата для працівника на рівні 9179 грн, двірника - 4651 грн, того ж майстра дільниці - 10100грн не дає можливості забезпечити підприємство працівниками. Середня заробітна плата по підприємству в квітні 2017 року складала 5203 грн, в листопаді 2019-го – 8182 грн, тобто вже в 1,6 рази більше. Але для забезпечення кадрами в такий рівень заробітної плати є недостатнім.  Тому і ціна на послугу значно підвищується.

Якщо проаналізувати фактичні витрати по будинках, де ще не було проведено збори з мешканцями, і не встановлено нові ціни, то можна побачити, що залишок коштів після виконання постійних складових послуг, таких як: прибирання прибудинкової території, технічне обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації, технічне обслуговування внутрішньобудинкових мереж, придбання електроенергії для місць загального користування та ліфтів складає майже для всіх будинків 0 грн, а є і від’ємні значення. А це вказує на те, що коштів на виконання будь-яких ремонтів на будинках немає. Якщо терміново не змінити ситуацію, то під питанням будуть необхідні ремонти покрівель, систем опалення, водопостачання та водовідведення в місцях загального користування, інші найнеобхідніші роботи.

Тому зараз, разом з проведенням зборів з мешканцями про визначення управителя, та затвердження нових кошторисів, плануємо з лютого 2020 року відкорегувати діючі кошториси відповідно до зміни мінімальної заробітної плати в порівнянні з 2017 роком, що передбачено діючими договорами з управління.

Інформує адміністрація КП «ЖЕК»

  Друк статті