Про абонентську плату, індивідуальне опалення та нечищений сніг: відбувся «круглий стіл» щодо тарифів на комунальні послуги


Повернутись

Цікаве на цю тему:

З нового року по всій території держави українці масово протестують проти підвищення тарифів на комунальні послуги. Канів теж не став винятком. Відповідна акція відбулася й під стінами Канівської міської ради. Також містяни прийшли на сесію та озвучили свої проблеми депутатам. Від Канівської міської ради було надіслано звернення до Президента, Кабінету Міністрів та Верховної Ради України, в якому порушувалися питання тарифів. Однак, за ініціативи міського голови Ігоря Ренькаса було організовано й проведення «круглого столу» за участі комунальників, депутатів та представників громадськості, в ході якого канівцям роз’яснювали, як саме формуються тарифи на ті чи інші комунальні послуги у нашому місті.

Захід відбувся у четвер, 11 лютого ц.р., у залі засідань міської ради. Були присутні: представники комунальних підприємств міста «ЖЕК», «Управління ВКГ», теплових мереж на чолі з їх директорами. Учасники заходу мали змогу не тільки вислухати керівників та їх обґрунтування щодо встановлених тарифів, а й поставити свої питання чи висловити пропозиції тощо.

Так, директор КП «ЖЕК» Андрій Шацьких ознайомив із методикою розрахунку тарифу на прикладі одного житлового будинку, що по вулиці 206 дивізії, 8.

- Це великий 9-поверховий будинок із ліфтами. Окрім того, саме мешканці цього будинку приходили на сесію, порушуючи питання тарифів, - пояснив А.Шацьких.

За словами керівника, на кожен житловий будинок в місті, що перебуває в управлінні КП «ЖЕК» як управляючої компанії, складається окремий технічний паспорт. В ньому враховується поверховість, кількість ліфтів, загальна площа, протяжність мереж водопостачання, водовідведення, теплопостачання, кількість вузлів управління, елементи благоустрою  тощо. Також затверджується схема прибудинкової території, що підлягає прибиранню та чищенню від снігу в зимовий період. Таким чином розраховується кошторис окремо на кожен будинок. У кошторис входить ще придбання електричної енергії для освітлення місць загального користування (це підвали, під’їзди і за наявності освітлення входу до під’їзду, що вираховується по лічильнику), технічне обслуговування внутрішньо-будинкових систем (водопостачання, водовідведення, теплопостачання, електропостачання, газопостачання),  обслуговування вентиляційних каналів, утримання аварійної служби, утримання та обслуговування ліфтів (за наявності) тощо.

- Витрати кожного місяця по будинку будуть різні - залежно від потреб. Всі кошти, сплачені мешканцями, йдуть на окремий будинок конкретно вашого будинку. Як використовується кошти? У випадку якогось «пориву» виписується наряд-завдання та по ліквідації аварії - акт виконаних робіт. Потому відповідно до розрахунків сума за ці роботи списується з будинку. Кошти, які не використалися, залишаються. Так, на кінець 2020 року на рахунку будинку №8, що по вулиці 206-ї дивізії, залишалося 258 тис.грн. Зауважу, що ті роботи, які не проводились, не обраховуються. Так, наприклад, якщо за місяць двірник розчищав сніг біля вашого будинку лише 10 днів, то й в кошторисі буде розрахунок лише за ці 10 днів, - пояснив директор КП «ЖЕК».

Також Андрій Шацьких наголосив, що тарифи на послуги КП «ЖЕК» не встановлює ні виконавчий комітет, ні міська рада чи міський голова особисто.

- Це ціна договірна конкретно між управляючою компанією (у нашому випадку КП «ЖЕК») та мешканцями того чи іншого житлового будинку, - підкреслив керівник. – Щоразу, щоб підвищити тариф, ми відповідно до законодавства зобов’язані провести збори з мешканцями. Зізнаюся, людей приходить мало. Тому проводимо ще й письмове опитування з кожним мешканцем. І лише за умови наявності 75% голосів, що дають згоду на підвищення, тариф підвищується.

Користуючись нагодою, канівці мали змогу поставити свої злободенні питання. Так, зокрема, цікавилися містяни, чому після проведення ремонтних робіт акти виконаних робіт підписуються в односторонньому порядку - лише працівниками КП «ЖЕК».

- Ми погоджуємося підписувати і з мешканцями, але для цього вам потрібно вибрати від будинку уповноважену особу. Ми тільки будемо раді, - відповів Андрій Шацьких.

Запитували жителі про можливість заміни вікон в під’їздах. За словами комунальника все залежить від коштів, які залишаються на рахунку будинку.

- В цьому будинку (206 дивізії, 8) кошти є, бо він відносно новий, що не можна сказати про наші 5-поверхівки чи будинки «оргперіоду». На утримання цих будинків іде значно більше коштів, оскільки і внутрішньо-будинкові мережі там зношені, і прибудинкова територія, на жаль, значно більша, а мешканців, між якими розподіляються ці витрати, теж менше в порівнянні з 9-поверхівками, - говорить директор. - Але за можливості ми оновлюємо вікна, зокрема, в будинках по вулицях Шевченка, 17, Маршала Рибалка, 1 тощо.

Депутати, присутні на заході, порушили питання утримання так званого «магнітівського» гуртожитку та які плани на цей рік має КП «ЖЕК» щодо покращення житлових умов його мешканців.

- Не приховуватиму, з гуртожитком ситуація складна. Там проживає багато соціально вразливих категорій населення, які роками не сплачують комунальні послуги, - відповів керівник комунального підприємства.

До слова, загальна сума, яку заборгувало на сьогодні населення Канева за послуги КП «ЖЕК» складає 3 млн. 400 тис.грн.

- Разом з тим ми провели ремонт вестибюля в гуртожитку. Плануємо першочергово замінити електролічильники. Також є намір провести ремонти на сходових майданчиках та закрити «кишені», в яких сьогодні часто влаштовують посиденьки з розпиванням алкоголю, тощо, - зауважив А.Шацьких.

 

За словами директора КП «Управління ВКГ» Олександра Архипова на формування тарифу на централізоване водопостачання та водовідведення насамперед вливає вартість електроенергії та розмір заробітної плати (яка в державі піднімається тричі на рік – 01.01., 01.05., 01.12).

- Неодноразово чув нарікання, що в Каневі, мовляв, найдорожча вода в області. Але це не так, - наголосив керівник та ознайомив присутніх з діючими тарифами в інших містах Черкащини. - Так, у Ватутіному – тариф складає 44 грн., у Золотоноші – 42,3 грн., Смілі – 44 грн., Каневі – 42,8 грн. Найдешевший тариф на сьогодні у Чигирині – 32 грн. (але він не піднімався з 2018 року, вже подані пропозиції на збільшення).

Також керівник «водоканалу» продемонстрував фото, як, власне, виконуються роботи по заміні труб, каналізаційного колектора.

- Це, наприклад, вулиця Гагаріна. Техніка сюди просто не заїжджає, тож всі роботи виконуються вручну. За 4 тис.грн. в місяць люди цього не робитимуть, - зауважив О.Архипов.

Борги населення за централізоване водопостачання та водовідведення на сьогодні складають 900 тис.грн.

- У цілому повинен зауважити, що 97% канівців справно сплачують послуги КП «Управління ВКГ» щомісяця. А 3% канівців не платять роками, - відповів директор КП. – Зверталися з цього приводу до суду, але кожна позовна заява обходиться в 1,5 тис.грн., а після проведення всіх процедур ми отримуємо лист – «майна для стягнення немає». Тож ситуація залишається без змін, а ми тільки витратили даремно кошти підприємства – тобто ваші кошти.

У директора «водоканалу» канівці запитували, чому в квитанціях з’явився новий пункт – абонентська плата. За словами комунальника, сюди входить робота абонентського відділу, ремонт оргтехніки, друк квитанцій тощо.

- Раніше це все входило у вартість, що включалася в тариф на воду, а зараз, відповідно до нового законодавства розділили, - пояснив Олександр Архипов.

Також містяни висловлювали думки, що, мовляв, штати комунального підприємства досить роздуті.

- Мережі Канева розраховані на 400 працівників. Сьогодні їх обслуговує 140, - відповів керівник.

 

Щодо тарифу на теплопостачання, то його структуру в основному формує вартість на електроенергію і газ.

- Тариф високий – не заперечую, - погодився директор КП теплових мереж Василь Коломієць. – Але зауважу, що він був затверджений ще в 2019 році і з того часу не змінювався. Газ дорожчає, але ми сподіваємося, що держава врегулює цю ситуацію, і це не стане черговим навантаженням на органи місцевого самоврядування чи населення.

За словами керівника, в опалювальний період на підприємстві працює 85 осіб. Влітку залишається 40. Решта – йде в центр зайнятості.

На сьогодні населення заборгувало підприємству понад 8 млн. грн.

- Це десь 530 осіб, в яких несплата складає понад 3 тис.грн. Найбільший борг – 74 тис.грн, - повідомив В.Коломієць.

Також канівці цікавилися, як коригується температура подачі тепла залежно від зміни погоди.

- Канів – чи не єдине місто в Україні, в якому на 99,9% житлових будинків встановлені лічильники. Але наголошую, вони температуру не регулюють, а лише показують реальне споживання тепла. Регулювати температуру можна тільки на центральній котельні. У нас для цього розроблений спеціальний температурний графік, де чітко вказано, яка має бути температура подачі тепла і яка «обратка» відповідно до змін температури повітря на вулиці, - відповів директор КП теплових мереж.

Також запитували люди щодо можливості перейти на індивідуальне опалення. За словами В.Коломійця, сьогодні законодавство дозволяє переходити на індивідуальне опалення лише у випадку, якщо переходить увесь житловий будинок. До слова, на сьогодні в Каневі індивідуальне опалення мають 380 осіб.

  Друк статті