Цікаве на цю тему:
- «Щасливі діти – міцна країна»: діти-переселенці проходять курс тренінгів з психологічної підтримки
- Інваліди з вадами зору отримуватимуть пільги на житлово-комунальні послуги
- У територіальному центрі відсвяткували Водохреща
- Чорнобильці 1-ї і 2-ї категорій один раз на рік мають змогу безкоштовного проїзду до будь-якого пункту України
- Захисники України мають змогу отримати одноразову матеріальну допомогу
- У Канівському територіальному центрі відзначили свято Великодня
- З 1 травня ц.р. впроваджено новий порядок надання субсидій
- Канівський РАЦС інформує про права дитини
- Канівський РАЦС звертає увагу на проблему несплати аліментів на утримання дітей
У соціальних мережах її гарматне м'ясо – тролі, які використовуються і зараз – Росією проти України. Тролі – це акаунти живих людей або «роботи», які використовуються для політичної пропаганди.Як правило, троль – це на 80% програма і на 20% – людина. Троль-програма робить автоматичні запити про дружбу. З кожним новим френдом троль «товстішає». Особливо його вага в соцмережі збільшується, якщо вдалося подружитися з популярним блогером.
Програма-троль може навіть постити якусь нісенітницю або обмінюватися лайками з такими ж програмами. Ці дії також збільшують її вагу. Але в годину Х, коли потрібно розігнати якусь тему, акаунти тролів починає наповнювати жива людина. Саме живі люди, часто під псевдонімом, модерують групи, де велика концентрація тролів. Цих модераторів також називають тролями.
Як це працює? Хтось один з тролів робить пост. Безліч інших починають лайкати, коментувати та репостити його. Алгоритм мережі сприймає це як інтерес живих людей до даного посту. І він починає з'являтися в стрічках вже не тролів, а людей. Якщо пост вдалий, його починають репостити далі звичайні люди, а потім підхоплюють журналісти. Так, наприклад, за аналогічною схемою « розкручуються» роліки на Ютубі.
Елементом російського тролінг – інструментарію є так звані «активні заходи» – пряме втручання в політику нашої країни за допомогою прихованих засобів, підрив довіри до лідерів і державних установ в країні, розвал її відносин з іншими націями, дискредитація та ослаблення опонентів.
Якщо у вас багато друзів, які поширюють контент тролів, то у вас складеться враження, що «єдиний» спосіб вибратися з «безнадії і зради» – насильство. Так, акаунти проросійських тролів грубо натякають зробити з нинішнім президентом і оточенням те ж саме, що і з попереднім.
Мішенню діяльності проросійських тролів у соціальних мережах є патріотично налаштовані українці, тобто ті, хто найбільше опікується станом справ в країні. Ми зараз живемо в постфактуальному світі, коли значення має більше емоційний настрій, аніж факти. Досить використати потрібну символіку ( прапор, герб, віночок) й у людини виникає емоційна довіра до публікації.
Як же відрізнити тролявід пересічного користувача? Тролі мають багато друзів – тисячу, дві, п'ять. Хоча трапляються і так звані несоціальні тролі, у яких по 30-60 друзів. Типові ознаки неправдивих акаунтів: відсутні особисті фото і хоча б мінімальна інформація про людину, на сторінці мало власних записів, переважно репости про «зрадників», «ворогів», все це без особистих коментарів і вражень. У стрічці троля переважають репости, емоційні повідомлення про «зради». І нічого про реальне життя: важливі події, селфі, фото з подорожей відсутні.
Якщо реальна людина потрапила догрупи тролів, значитьу неї був активний френд-троль, який додав його до відповідних груп. Тож, варто стежити за списком друзів і груп. Звичка всіх френдити без розбору – погана, подумайте про ризики, коли додаєте у друзі незнайомців, адже якщо ти особисто не знаєш людину, то ніколи не можеш бути впевнений в реальності її профілю.
Складно переконати людину змінити погляди на 180 градусів. «Класична» російська пропаганда не діє на більшу частину українців, адже йде врозріз з їхнім баченням ситуації. Вона, скоріше, розрахована на проросійськи налаштовану аудиторію. Мета інформаційної війни у соціальних мережах – посіяти безлад і смуток, позбавити чітких орієнтирів. Зброя в цій війні – дискредитація влади та державних інститутів.
Як же бути? По-перше – доносити до широкого загалу інформацію про тролів. Ми не можемо перемогти тролів троленням, адже російські бюджети на пропаганду космічні. Рецепт простий: не френдити тролів. Якщо ви бачитеобурливі та занадто емоційні повідомлення про «Зраду», перед тим, як поширити його, порахуйте до десяти, а потім подумайте: «Чому тут так багато емоцій і слів написаних ВЕЛИКИМИ ЛІТЕРАМИ; «Як же можна зробити те, що пропонує надто емоційний автор?».Відразу баньте акаунти, які поширюють підкреслено агресивну ненависть, навіть до ворога. Швидше за все, вони імітують своє обурення, щоб відключити ваш мозок, використовувати ваші емоції і втертися до вас у довіру.
Псевдопатріотичні тролі набагато небезпечніші, ніж вульгарні проповідники «русского мира», тож не «купуйтеся» на патріотичну символіку – уважно читайте тексти. Будьте обережні у мережі!
Разом із словом «троль» нині можна почути назву – «бот». Бот — програма-робот, що керується комп'ютером та імітує партнерів у мережевій грі та спілкуванні. Нині кількість ботів у соцмережах і на різних сервісах обчислюється сотнями тисяч акаунтів і профілів.
Родоначальниками або першовідкривачами цієї сфери були форуми та чати, які мали популярність в 2000-х роках. Сучасний світ Інтернету постійно намагається боротися з цим явищем. Як же розпізнати бота? Як його відрізнити від реальної людини?Наразі у спільнотах павутини складеноцілу класифікацію ботів і поділяють їх на такі типи:боти-призолови(постійно беруть участь в онлайн-конкурсах); «негативні» боти (інтернет-тролі, гостро критикують і коментують різні пости на різні теми – політичні, економічні і т.д., створюють новини та статті негативного характеру, з неправдивою інформацією); «романтичні» боти (створені для романтичних знайомств); рекламні боти(розсилають комерційні пропозиції);групові боти. Сьогодні найбільша кількість ботів існує усоцмережах ВК і Facebook.
Як же можна розпізнати бота, щоб не потрапити до нього на гачок? Простежте за діяльністю і активністю. Бот постійно рекламує один і той самий портал, лайкає і репостить однотипний контент, залишає схожі коментарі. Зверніть увагу на кількість друзів. Занадто багато друзів і передплатників – для звичайної людини підозріло. Подивіться фотоальбоми в профілі. Якщо замість реальних людей – коти, собачки, сердечка і букети квітів, то це швидше за все бот. Звичайно, є люди, які не люблять публічності і не викладають реальних фото, але все ж це досить типова ознака. Також зверніть увагу на дату розміщення фото. Боти і фейки зазвичай розміщують контент на своїй сторінці «пачками» в певні дати. Напишіть повідомлення. Якщо вам не дадуть відповіді, то, як мінімум, ви перевірите акаунт на «живучість». Боти не відповідають на повідомлення і коментарі, хоча більш «просунуті» можуть бути налаштовані на діалоги, але вирахувати такого можна буде вже після кількох запитань.
Боти, як і тролі, широко використовуються у інформаційній війні проти України, тож не попадіть на гачок до ботів або тролів. Тому що, поширюючи різного роду інформацію, у т.ч. протиправного характеру, несвідомий користувач може стати об’єктом кримінально караного злочину з усіма витікаючи ми наслідками.