Звіт про результати організації і проведення внутрішньої оцінки якості та моніторингу соціальних послуг в КУ « Територіальний центр надання соціальних послуг виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області» у 2022 році
Повернутись
Цікаве на цю тему:
- «Щасливі діти – міцна країна»: діти-переселенці проходять курс тренінгів з психологічної підтримки
- Інваліди з вадами зору отримуватимуть пільги на житлово-комунальні послуги
- У територіальному центрі відсвяткували Водохреща
- Чорнобильці 1-ї і 2-ї категорій один раз на рік мають змогу безкоштовного проїзду до будь-якого пункту України
- Захисники України мають змогу отримати одноразову матеріальну допомогу
- У Канівському територіальному центрі відзначили свято Великодня
- З 1 травня ц.р. впроваджено новий порядок надання субсидій
- Канівський РАЦС інформує про права дитини
- Канівський РАЦС звертає увагу на проблему несплати аліментів на утримання дітей
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 №449 « Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», в КУ «Територіальний центр надання соціальних послуг виконавчого комітету Канівської міської ради» на виконання наказу від 14.01.2022 № 01-18 ОД «Про проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості соціальних послуг у територіальному центрі надання соціальних послуг виконавчого комітету Канівської міської ради у 2022 році» було здійснено наступні заходи:
1) організовано і проведено внутрішню оцінку якості та моніторинг надання соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд у відділеннях: соціальної допомоги вдома, денного перебування , денного догляду для дітей з інвалідністю з 15 лютого по 15 березня 2022 року;
2) призначено відповідальну особу за організацію і проведення оцінки якості соціальних послуг на постійній основі та розроблення анкет, опитувальників для вивчення рівня задоволення отримувачів соціальних послуг, їх заповнення і аналіз завідувачку відділення соціальної допомоги вдома № 2 Валерію Дорошенко;
3) затверджено порядок проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг у територіальному центрі в 2022 році ;
4) затверджено план організації і проведення внутрішньої оцінки якості та моніторингу соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд у відділеннях: соціальної допомоги вдома, денного перебування , денного догляду у 2022 році;
5) затверджено склад Комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг;
6) затверджено план засідань Комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг у 2022 році.
Моніторинг та внутрішню оцінку якості проведено з метою визначення відповідності наданих соціальних послуг державним стандартам цих послуг та потребам їх одержувачів; забезпечення надання населенню гарантованих державою якісних соціальних послуг; оптимізації та удосконалення діяльності; підвищення рівня професійної компетенції соціальних працівників; виявлення та обговорення проблем, що гальмують розвиток надання соціальних послуг; дотримання встановленого рівня або підвищення рівня якості соціальних послуг, що надаються.
Для вивчення думки щодо якості надання соціальних послуг, які надаються відділення соціальної допомоги вдома, відділенням денного догляду для дітей з інвалідністю, відділенням денного перебування, використовувались анкети, які заповнювались отримувачами соціальних послуг , та в ході телефонного опитування, з метою отримання відгуків стосовно організації та надання соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд.
В опитуванні взяли участь 259 отримувачів соціальних послуг, з них: отримувачів соціальної послуги догляд вдома - 161 особа, соціальної адаптації – 59 осіб, денного догляду - 39 осіб; проводились співбесіди; телефонне опитування. Опитування проводили члени Комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг методом інтерв’ювання.
Оцінка якості соціальних послуг визначалась із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.
При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг застосовувались показники якості соціальних послуг такі як: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувачів соціальних послуг, професійність.
Комісія з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг працювала згідно з затвердженими положенням та планом засідань Комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг. Засідання проводились 4 рази. Рішення Комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг оформлено наказом від 15.03.2022 № 01-28 «Про результати проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості соціальних послуг у територіальному центрі надання соціальних послуг виконавчого комітету Канівської міської ради у 2022 році» яким затверджено Шкалу оцінки якісних показників, шкалу оцінки кількісних показників та затверджено План заходів, спрямованих на покращення якості надання соціальних послуг у 2022 році.
Територіальний центр надання соціальних послуг виконавчого комітету Канівської міської ради здійснює свою діяльність згідно з Положенням про територіальний центр, затвердженим рішенням сесії міської ради № 18-09 від 23.01.2020 р.
У територіальному центрі функціонують чотири структурні підрозділи:
-
відділення соціальної допомоги вдома № 1;
-
відділення соціальної допомоги вдома № 2;
-
відділення денного перебування, до складу якого входять: Університет третього віку, пункт прокату технічних та інших засобів реабілітації; встановлені електрична швейна машинка та пральна машина автомат, працює бібліотека, з клієнтами працювала інструктор з трудової адаптації;
-
відділення денного догляду для дітей з інвалідністю.
Відповідно до рішення виконавчого комітету Канівської міської ради від 07.04.2021 №117 затверджено «Положення про порядок та умови надання соціальних послуг за плату, з встановленням диференційованої плати та тарифів на соціальні послуги у територіальному центрі надання соціальних послуг виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області». Введені тарифи на платні соціальні послуги та із встановленням диференційованої плати які надаються працівниками відділення соціальної допомоги вдома.
Платні послуги надавались 87 особам, з них 75 – за диференційовану плату, на суму 105,2 тисяч гривень.
Завідувачами відділень постійно ведеться робота по веденню бази даних на паперових носіях (особові справи клієнтів) та електронних карток одиноких громадян в базі даних АІС ОСОПД. Паперова та електронна бази сформовані на 100 %. Електронна база щомісяця передається Департаменту соціального захисту населення.
Соціальне обслуговування здійснюють 22 соціальних робітників та 1 соціальний працівник, які надають послугу соціальної допомоги вдома 361 мешканцю Канівської об’єднаної територіальної громади. Середнє навантаження на 1 соціального робітника – 16 осіб.
Ефективність роботи терцентру – 100%.
Розподіл за видами наданих терцентром послуг: догляд вдома (361 особа), денний догляд (57 осіб), соціальна адаптація (411 осіб), як захід - представництво інтересів ( 198 осіб) , соціальна профілактика (829 осіб).
Перевірено роботу 22 соціальних робітників. З охоплених осіб на всіх заведені особові справи з діючими індивідуальними планами. Всі плани складені за встановленими вимогами та переглянуті у визначений термін.
Зі 161 осіб отримувачів соціальної послуги догляд вдома, охоплених опитуванням, всі задоволені ставленням до себе соціальних робітників. Скарг або фактів негуманних дій до одержувачів соціальної послуги в процесі опитування не виявлено.
155 осіб задоволені якістю та періодичністю надання послуг, що становить 96,4% від охоплених оцінюванням осіб.
У всіх одержувачів соціальних послуг спостерігається покращення емоційного і психологічного стану в процесі надання соціальних послуг порівняно з періодом, коли соціальна послуга догляду вдома не надавалась, надалі зберігається стабільність.
При зарахуванні на надання соціальних послуг, територіальним центром дотримано терміни оформлення документів для надання соціальних послуг, відповідно до вимог стандартів. З одержувачами соціальних послуг укладені договори про соціальне обслуговування з дотриманням вимог законодавства. Договором передбачена вимога щодо дотримання принципу конфіденційності. Випадків порушення принципу конфіденційності не виявлено.
За період проведення внутрішньої оцінки якості, складено 15 актів перевірок, в яких зафіксовано дотримання термінів надання соціальної послуги.
Охоплення виявленої потреби - 100%. Виявлення проводиться постійно. Черги на обслуговування немає.
За 2021 рік соціальним робітникам компенсовано 33,0 тис.грн коштів за проїзд у автобусах громади. Всі соціальні робітники забезпечені тонометрами, взуттям, гумовими рукавичками, калькуляторами, захисними масками, електрошокерами, велосипедами з гуманітарної допомоги та сумками на коліщатах.
Висновки опитування:
-
Соціальні працівники та соціальні робітники займаються виявленням потенційних клієнтів, мешканці міста та сіл громади в загальному знають, що такий центр існує, але в той же час в ЗМІ не так багато інформації про діяльність територіального центру.
-
Одержувачі соціальної послуги «догляд вдома» в цілому задоволені тим, як працюють соціальні робітники.
-
75% клієнтів територіального центру, що обслуговуються у відділенні соціальної допомоги вдома, розраховують виключно на допомогу соціальних робітників.
Проведення консультацій (співбесід)
За період проведення моніторингу та внутрішньої оцінки надання соціальної послуги «допомога вдома» завідувачі відділеннь та директор територіального центру провели консультації з 42 одержувачами соціальної послуги дистанційно, по телефону. Під час консультацій скарг на роботу соціальних робітників не було. Люди в цілому задоволені рівнем надання послуги, за винятком платників. Двоє з них вважають тарифи соціальної послуги догляду вдома зависокими.
Спостереження за процесом надання соціальної послуги
Завідувачі відділеннь, провідний фахівець з соціальної роботи та соціальний працівник за період проведення внутрішньої оцінки проводили перевірки роботи та спостереження за процесом надання соціальної послуги «допомога вдома». Під спостереженням були усі 22 соціальних робітників (100%). Послуга надається відповідно до п.18 «Переліку соціальних послуг, умов і порядку їх надання структурними підрозділами територіального центру надання соціальних послуг» затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2009 р. №1417. З кожним клієнтом укладено відповідний договір про соціальне обслуговування. Виконуються усі передбачені договорами заходи у рамках соціальної послуги догляд вдома.
Самооцінка персоналу, що надає соціальні послуги
У територіальному центрі три рази на тиждень, у віторок, четвер та п’ятницю проводились наради із соціальними робітниками, на яких проводиться самооцінка їх роботи. Щомісяця проводяться підсумки такої самооцінки. В період карантину та запровадження воєнного стану наради не проводились, спілкування відбувалось щоденно, у телефонному режимі та при допомозі створеної у мережі «Вайбер» групи.
Вивчення відповідної документації
Під час моніторингу проведено вивчення документації відділення соціальної допомоги вдома. Надання соціальної послуги догляд вдома здійснюється відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 р. № 587 «Про організацію надання соціальних послуг». На всіх отримувачів соціальної послуги «допомога вдома» сформовані особові справи. Щомісяця завідувач відділення подає на затвердження директору графіки роботи соціальних робітників. Кожен соціальний робітник веде щоденник виконаних робіт, в якому підопічні підписом підтверджують надання заходів. Щомісяця складаються акти виконаних робіт на осіб, що отримують платну послугу. Прийом та зняття з обслуговування здійснюється відповідними наказами у встановлені терміни.
Відділення денного перебування (послуга соціальної адаптації)
За 2021 рік відділення денного перебування відвідали 411 осіб; в тому числі – університет ІІІ віку- 57 осіб, пункт прокату засобів пересування – 208 осіб; прання машиною-автомат територіального центру, користування бібліотекою – 38 осіб, гурткова робота – 68 осіб, адресна допомога пунктом благодійної діяльності – 40 осіб. адресна допомога пунктом благодійної діяльності – 856 осіб.
Працівниками відділення створюються умови для повноцінного спілкування молодих осіб з інвалідністю, (в тому числі 14 осіб – з розумовою відсталістю та психічними розладами), та пенсіонерів, їх участі в громадському житті. Постійно організовується проведення святкових заходів, лекцій, перегляд передач, концертів, музеїв, постійно діє виставка робіт підопічних.
Університет третього віку працює у складі відділення денного перебування територіального центру з вересня по червень 2022 року. У грудні в університеті навчається 41 особа. Слухачі університету мають змогу отримати нові знання та навички, покращити свій психо-емоційний та фізичний стан за допомогою роботи у діючих чотирьох факультетах.
В зв’язку із введенням «червоної зони» 12.11.2021 року, функціонування університету переведено на дистанційну форму. Для цього було проведено три практичні заняття з комп’ютерної грамотності. Слухачі освоїли роботу в режимі відео-конференцій на платформі zoom, та створений чат у месенджері viber з метою обміну корисною інформацією.
В Університеті вивчали історію рідного краю та культурологію, працював клас з комп’ютерного навчання, читались лекції щодо позитивного мислення, здорового способу життя, користувались популярністю літературні вечори, які проводять працівники бібліотеки, проводились святкові заходи до дня іменинника, державних та релігійних свят. Ведуться журнали відвідувань та журнали обліку занять. Щоп’ятниці для студентів Університету та інших мешканців Канева старшого віку відбувались танцювальні вечори, в зимовий час - у міському будинку культури, влітку – біля міського фонтану.
За звітний період колектив територіального центру проводив активну роботу по залученню благодійної та спонсорської допомоги для зміцнення матеріально-технічної бази територіального центру та покращення якості надання соціальних послуг.
Від благодійного фонду «Фірзен – Канів», який співпрацює з Товариством «Друзі Канева» з німецького міста Фірзена отримано 2 вантажі гуманітарної допомоги - ходунки б/в, інвалідні коляски б/в, велосипеди б/в, іграшки б/в, памперси , які поставлено на облік для використання клієнтами відділень терцентру, на суму 20,5 тис. грн.
Протягом року 8 осіб отримували щомісяця по 10 євро грошової допомоги від Товариства «Друзі Канева» з м. Фірзен, Німеччина, на загальну суму 22,5 тис. грн.
До Дня пам’яті та примирення вручили подарункові набори з продуктів харчування та інших товарів, які були надані Благодійним фондом «МХП –ГРОМАДІ» ПрАТ « Миронівська птахофабрика», ТОВ «Ергопак», Канівською філією ТОВ «Клуб сиру», ТОВ «Український кондитер», ФГ «Пономар» 105 особам (91 ветеран та 14 осіб – членів президії ради ветеранів), на суму 47 тис. грн.
До новорічних та різдвяних свят ТОВ «Український кондитер» надано 176 упаковок цукерок на суму 2,0 тис. грн.
Ведеться співпраця з громадськими організаціями осіб з інвалідністю: Громадська організація «Канівська організація осіб з інвалідністю «Відродження»; спілка осіб з інвалідністю по зору; громадська організація «Союз Чорнобиль України»; товариство «Надія» візочників-спинальників;; Канівська міська організація ветеранів України; громадська організація «Захист дітей війни». Заходи з нагоди релігійних та державних свят проводяться спільно.
У співпраці з міською організацією ветеранів України (голова Василь Тулін) 210-ти особам роздано 12 найменувань медикаментів на суму 93,7 тис. грн.
Від громадської організації «Відродження» (голова Наталія Капустян) отримано 3 тисячі масок на суму 250,35 грн для використання працівниками територіального центру.
Спільно з Козацькою церквою Пресвятої Богородиці (отець Сергій Нікітін) малозабезпеченим підопічним роздано 20 пасок на 1000 грн.
До Міжнародного дня людей похилого віку через ветеранську організацію продукти від ПрАТ « Миронівська птахофабрика» отримали 162 особи на суму 19,5 тис. грн.
Продуктові набори з нагоди відзначення Міжнародного дня осіб з інвалідністю отримали 120 дорослих та 60 дітей нашої громади, на загальну суму близько 20 тис. грн..
Спільно з Церквою Євангельських Християн-Баптистів у відділенні денного перебування проводяться майстер-класи з випічки.
Всього у співпраці з громадськими благодійними організаціями надано допомоги на суму 226,4 тис. грн.
Для вивчення думки щодо якості надання послуги соціальна адаптація, яка надається відділенням денного перебування, було організовано опитування отримувачів послуги. Метою опитування є отримання об’єктивної інформації, необхідної для оцінки та поліпшення якості надання соціальної послуги соціальної адаптації. Опитування проводили члени Комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг дистанційно, по телефону, методом інтерв’ювання, та шляхом заповнення опитувальників. В опитуванні прийняли участь 59 осіб, що становить 15 % від загальної кількості.
Проаналізувавши результати опитування можна зробити висновок, що переважна кількість опитаних позитивно оцінює роботу надавачів послуги соціальна адаптація. Були висловлені схвальні відгуки щодо роботи Університету третього віку, гурткової роботи. Отримані під час навчання знання й навички постійно використовуються підопічними у повсякденному житті.
Перевірено ведення документації. Всі справи в наявності, документація в них відповідає Державному стандарту. Наявні плани роботи відділення, плани роботи Університету третього віку. Ведеться журнал гурткової роботи, ведуться табелі відвідувань, журнали обліку послуг прання, шиття на швейній машині, наявна картотека користувачів бібліотекою.
Надаючи послугу соціальної адаптації фахівці намагаються врахувати потреби кожного з отримувачів послуг. Щодо побажань було висловлено побажання найшвидшого закінчення карантинних обмежень та поновлення роботи гуртків за інтересами і Університету третього віку . Задоволення роботою пункту благодійної діяльності (гуманітарна допомога засобами гігієни, подарунки до державних та релігійних свят, користування пунктом прокату засобів реабілітації, святкові заходи та інше) виявили всі опитані.
Таким чином, в ході опрацювання анкет отримувачів послуги соціальна адаптація, виявлено позитивну тенденцію у процесі надання соціальної послуги, задоволення індивідуальних потреб отримувачів послуги, дотримання вимог й показників забезпечення якості, встановлених у Державному стандарті соціальної адаптації. Частина отримувачів висловила побажання щодо облаштування санітарно-гігієнічної кімнати для осіб з інвалідністю.
Працівниками відділення запроваджено процедуру консультації з отримувачами послуги соціальна адаптація, членами їх сімей щодо відповідності обсягу, змісту, умов та порядку надання соціальної послуги, встановленим у Державному стандарті соціальної адаптації.
Працівники відділення денного перебування проводять самооцінку своєї діяльності, результати якої обговорюються на планових виробничих нарадах.
Відділення денного догляду для дітей з інвалідністю (послуга денного догляду) відвідували 57 дітей. Перевірено ведення документації. Всі справи в наявності, документація в них відповідає Державному стандарту. Наявні плани роботи та звітність відділення. Ведуться журнали гурткової роботи, надання послуг масажу та лікувальної фізкультури, ведуться табелі відвідувань та інші, передбачені номенклатурою документи.
Надаючи послугу денного догляду фахівці намагаються врахувати потреби кожного з отримувачів послуг. Прийом дітей обмежений, а під час перебування міста у «червоній зоні» припиняється.
У відділенні здійснюються заходи, спрямовані на розвиток та коригування порушень розвитку дитини, навчання її основним соціальним та побутовим навичкам, розвиток здібностей. З дітьми працюють соціальний педагог, вихователь, керівник гурткової роботи, фахівці з масажу та лікувальної фізкультури.
Завдяки залученій спонсорській допомозі відділення облаштовано тренажерами «Чарівна доріжка», «Ножиці», «Батут», біговою доріжкою, велотренажерами, силовим тренажером, спортивною стінкою, дошкою Євмінова, надувним басейном з м’ячиками, м’ячами та іншими засобами для занять фізкультурою. Наявний обладнаний професійним столом масажний кабінет. Є два зали для проведення заходів. Кабінет лікаря з відповідним обладнанням. Кабінет логопеда з дидактичними матеріалами. Є кімната відпочинку, де встановлено ліжко з водяним матрацем. Обладнана кухня – кухонні меблі, набір посуду, мікрохвильова піч. Є душова кабіна, 2 туалети, один з яких пристосований для потреб дітей з інвалідністю, пральна машина-автомат. Є телевізор, екран з проектором, комп’ютерна техніка, письмові столи, шафи, стільці, м’які меблі.
Робота з дітьми в Канівській територіальній громаді здійснюється працівниками, які мають відповідну освіту та стаж роботи.
Відповідно до Державного стандарту денного догляду передбачається здійснення таких заходів, як: спостереження за станом здоров’я, здійснення допомоги у самообслуговуванні дітей з інвалідністю, формування та підтримку навичок самообслуговування, надання реабілітаційних послуг відповідно до індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю, сприяння у транспортуванні дітей з інвалідністю до реабілітаційних центрів, проведення культурно-масових заходів.
В Канівській територіальній громаді проживають 108 дітей з інвалідністю, (в тому числі 14 - візочники та хворі на ДЦП, 18 з психічними розладами). Мають потребу у денному догляді 96 дітей з інвалідністю, у разі забезпечення підвезення та харчування.
Під час проведення визначення потреб Канівської територіальної громади у соціальних послугах проведено моніторингове дослідження і виявлено збільшення кількості потребуючих дітей з інвалідністю в наданні соціальної послуги денного догляду: потребуючих – 96 осіб, з них 16 осіб з сільської місцевості, на даний час маємо можливість здійснювати обслуговування 57 дітей, що становить 59,4%, тому пріоритетним напрямком розвитку соціальних послуг в громаді на 2022 рік визначено надання послуги денного догляду дітей з інвалідністю.
Найбільшими викликами у вирішенні питання надання послуги денного догляду у повному обсязі є відсутність спеціалізовано- обладнаного автомобіля для підвезення дітей з віддалених куточків міста та сіл громади, віддаленість яких від міста становить в середньому 20-30 км, та забезпечення харчування дітей під час здійснення денного догляду.
У місті не налагоджено службу соціального таксі, що створює певні незручності у пересуванні осіб з обмеженими можливостями, особливо дітей з інвалідністю. Як виняток, у разі гострої потреби, використовується старий автомобіль територіального центру «Газель», який не має підйомника, і не пристосований для транспортування візочників, крім цього, автомобіль потребує значного капітального ремонту і перебуває в незадовільному технічному стані. Ця ситуація створює соціальну напругу, психологічні та фізичні перешкоди для людей і дітей, які мають певні обмеження і не можуть самостійно пересуватися.
Наразі батьки, які мають змогу, здійснюють підвезення дітей самотужки, або винаймають таксі, що несе за собою додаткові матеріальні витрати, а деяким родинам зовсім унеможливлює проведення реабілітаційних заходів дітям, особливо діткам з сільської місцевості.
Придбання спеціалізованого транспорту та організація харчування у відділенні денного догляду для дітей з інвалідністю надасть можливість дітям з інвалідністю отримувати регулярно повний комплекс заходів соціальної послуги денного догляду та мати можливість більшої соціалізації у суспільстві шляхом участі у святкових та розважальних заходах, які проводяться у територіальному центрі.
З метою вивчення зворотної думки отримувачів соціальних послуг: догляд вдома, денний догляд, соціальна адаптація проводиться систематичний моніторинг, що включає проведення анкетування/опитування отримувачів соціальних послуг, їх законних представників, аналіз відгуків щодо організації та надання соціальної послуги, анкетування надавачів соціальних послуг.
Для вивчення думки щодо якості надання соціальних послуг, які надаються відділенням соціальної допомоги вдома, відділенням денного догляду, відділенням денного перебування використовувались такі методи оцінки: анкета, яка заповнюється з метою отримання відгуків стосовно організації та надання соціальних послуг, проводились співбесіди; телефонне опитування.
Опитування проводили члени Комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг методом інтерв’ювання.
Оцінка якості соціальних послуг визначалась із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.
При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг застосовувались показники якості соціальних послуг такі як: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувачів соціальних послуг, професійність.
Проаналізувавши думку отримувачів соціальних послуг на питання анкет, можна зробити висновок, що:
Адресність та індивідуальний підхід (100%):
Критерії оцінювання:
наявність визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги (100 %) – всі особові справи отримувачів соціальної послуги догляду вдома містять бланки визначення ступеня індивідуальних потреб, відповідно до їх фізичного та психічного стану здоров’я. Особові справи отримувачів денного догляду та соціальної адаптації містять карти визначення (оцінювання) індивідуальних потреб у соціальному обслуговуванні (наданні соціальних послуг);
наявність індивідуального плану надання соціальної послуги догляду вдома, денного огляду та соціальної адаптації, що відповідає визначеним індивідуальним потребам отримувача соціальної послуги (100 %) – індивідуальні плани надання соціальних послуг, які ґрунтуються на визначенні індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, складаються і узгоджуються з кожним отримувачем соціальної послуги, індивідуальний план складається за формою згідно з додатками до Державних стандартів. Один примірник індивідуального плану знаходиться у отримувачів соціальної послуги, другий залишається в особовій справі отримувача;
забезпечення перегляду індивідуального плану надання соціальної послуги догляду вдома (100 %) – індивідуальний план коригується один раз на півроку при повторному визначенні індивідуальних потреб отримувачів соціальних послуг (в результаті перегляду індивідуальних планів на період моніторингу індивідуальні плани змінено у 9% отримувачів соціальних послуг).
Результативність (97,6%) :
Критерії оцінювання:
рівень задоволеності соціальними послугами (за оцінками отримувачів)- (89,6%)- отримувачі в основному задоволені; покращення емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивні зміни у стані отримувача соціальних послуг у процесі її надання порівняно з періодом, коли соціальні послуги не надавалися. Проведено анкетування/опитування отримувачів соціальних послуг, їх законних представників, аналіз відгуків щодо організації та надання соціальних послуг.
Догляд вдома- опитано 161 отримувача, з них 6 отримувачів задоволені не в повному обсязі, 96,4% задоволені. Денний догляд- опитано 39 отримувачів, 1 отримувач висловив зауваження, 97,5% задоволені. Соціальна адаптація - опитано 59 отримувачів, 15 отримувачів задоволені, але висловили побажання по удосконаленню надання соцпослуги соціальна адаптація, 75% задоволені.
Опитування проведено в ході співбесід з заповненням анкет та по телефону.
покращення емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальних послуг, позитивні зміни у стані отримувачів соціальних послуг у процесі їх надання порівняно з періодом, коли соціальні послуги: догляд вдома, денний догляд, соціальна адаптація не надавались (99,3%)- Схвальні відгуки від отримувачів соціальних послуг: догляд вдома, денний догляд, соціальна адаптація отримані від 99,3 % отримувачів. Частина отримувачів не задоволені обмеженістю в пересуванні у зв’язку з карантином та воєнним станом.
проведення опитувань, збору відгуків, реагування на скарги отримувачів соціальних послуг та проведення роботи щодо надання роз’ясень отримувачам ( 99,3 %) – Проведено опитування 259 отримувачів соціальних послуг ( в телефонному режимі та шляхом заповнення опитувальників), що становить 32% від загальної кількості обслугованих осіб, скарг на обслуговування не надходило, 99,3% задоволені.
На сайті Канівської міської ради постійно висвітлюється робота територіального центру.
Своєчасність (97,5 %):
Критерії оцінювання:
прийняття рішення щодо надання соціальних послуг, визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, підготовка індивідуального плану надання соціальної послуги (97,5%) – Прийняття рішення щодо надання соціальних послуг виконується з дотриманням термінів згідно Державних стандартів, виявлено випадки недотримання термінів у зв’язку з обмеженістю у пересуванні в період карантину.
підписаний у двосторонньому порядку договір на надання соціальної послуги (100 %)- дотримуються вимоги договору про соціальні послуги; строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі.
строки та терміни надання соціальних послуг: догляд вдома, денний догляд, соціальна адаптація відповідають зазначеним у договорі(95%)- Строки надання соціальних послуг денний догляд та соціальна адаптація визначено в індивідуальних планах, які є невід’ємною частиною договорів, терміни дотримуються. При наданні соціальної послуги догляд вдома, виявлено випадки недотримання графіків відвідування підопічних соціальними робітниками. Несвоєчасність прийнятого рішення щодо надання соціальної послуги догляду вдома, причина– несвоєчасне надходження у встановленні строки пакету документів (медичний висновок про здатність до самообслуговування та потребу в сторонній допомозі, довідок про доходи).
Доступність та відкритість(93,5%)
Критерії оцінювання:
наявність приміщень, що відповідають санітарним та протипожежним вимогам (98 %) – приміщення у якому працюють працівники територіального центру надання соціальних послуг, відповідає санітарним та протипожежним вимогам. Наявні 4 вогнегасники та запасний вихід, але пожежної сигналізації немає. Розташування терцентру є вдалим, він знаходиться близько до центру міста зі зручним транспортним сполученням. Приміщення відремонтоване, затишне, просторе, укомплектоване меблями.
Відділення денного перебування для клієнтів розташоване на першому поверсі двоповерхової будівлі, обладнане пандусом, є стоянка для автомобілів. На другому поверсі розміщені 3 адміністративних кабінети.
В коридорі територіального центру оформлені стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг, графік прийому громадян, пам’ятка про Державні стандарти соціальних послуг.
На всіх дверях розташовані таблички з написом назви кабінету. У поточному році у місцевих засобах масової інформації розміщено 3 інформації про роботу територіального центру, але в той же час лише частина опитаних отримувачів соціальної послуги довідалися про діяльність територіального центру через ЗМІ.
Відділення денного догляду для дітей з інвалідністю розташоване на першому поверсі дитячого садка, в центрі міста. Обладнане пандусом, є дитячий ігровий майданчик на вулиці. Відділення забезпечене необхідним інвентарем, обладнанням для надання послуг з масажу та лікувальної фізкультури.
Повага до гідності отримувача соціальної послуги (99%)
Критерії оцінювання:
відгуки отримувачів соціальної послуги щодо ставлення до них надавачів соціальної послуги (100 %)- отримані відгуки отримувачів соціальної послуги щодо ввічливого та коректного ставлення до них працівників відділення, зауваження відсутні;
повага до гідності отримувачів соціальної послуги та недопущення негуманних і дискримінаційних дій щодо них (100 %) – соціальні робітники застосовують індивідуальний підхід ( з урахуванням фізичного та психічного стану отримувачів соціальної послуги) та з повагою ставляться до раси, національності, культури, релігії, віку, статі отримувачів соціальних послуг, проводять свою діяльність з повагою до гідності отримувачів соціальної послуги та з недопущенням негуманних і дискримінаційних дій щодо них. Фактів негуманних і дискримінаційних дій щодо отримувачів соціальних послуг не зафіксовано;
наявність оформлених стендів із зазначенням інформації про правозахисні організації та порядок подання і розгляду скарг (95%) - Наявний стенд з графіком прийому громадян органами місцевого самоврядування та виконавчої влади, та порядком подання та розгляду скарг, недостатньо інформації про правозахисні організації.
наявність у договорі про надання соціальної послуги догляду вдома положень щодо дотримання принципу конфіденційності ( 100 %) – у договорі про надання соціальних послуг положення щодо дотримання принципу конфіденційності передбачено п.2.3 розділу 2. Працівники територіального центру зобов’язуються бути ввічливими та коректними у спілкуванні з отримувачем при виконанні своїх посадових обов’язків, дотримуватися конфіденційності в роботі з інформацією, отриманою в процесі виконання службових обов’язків.
Професійність(97%)
Критерії оцінювання:
штатний розпис сформовано відповідно до законодавства та з урахуванням спеціалізації (100 %) – Штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації.
наявні затверджені посадові інструкції; (100%)- посадові інструкції затверджені згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників “Випуск 80” “Соціальні послуги ”, затверджені та заповнюються в 3-х примірниках з підписом працівника.
розроблена програма стажування для початківців, які надаватимуть соціальні послуги (75%) - розроблена програма стажування для початківців, які надаватимуть соціальну послугу догляд вдома. Необхідно розробити програми стажування для початківців надавачів соціальних послуг денного догляду та соціальної адаптації.
розроблені графіки проведення навчання, підвищення кваліфікації та атестації соціальних працівників (85%) - розроблені графіки проведення навчання та підвищення кваліфікації та графік атестації соціальних працівників. Розроблені графіки проведення навчання та підвищення кваліфікації та графік атестації соціальних працівників. За звітний період 2 працівники територіального центру підвищили кваліфікацію, 22 соціальних робітників підвищують кваліфікацію на навчальних семінарах-тренінгах, які проводяться в територіальному центрі. Відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України від 01.10.2012 № 612 «Про затвердження Порядку атестації соціальних працівників, інших фахівців, що надають соціальні та реабілітаційні послуги», проведено атестацію соціального працівника територіального центру відповідно до наказу від 11.02.2021 № 06-КТР. За підсумками голосування атестаційної комісії соціальний працівник відповідає займаній посаді.
наявність документів про відповідність освіти (державного зразка) працівників суб’єкта, що надає соціальні послуги (82%) - керівний склад працівників має вищу освіту та досвід роботи у соціальній сфері, недостатньо спеціалістів з вищою освітою за фахом «соціальна робота». Особові справи сформовані відповідно до вимог законодавства. В особових справах працівників містяться документи про освіту (державного зразка).
наявність особистих медичних книжок надавачів соціальної послуги та проходження обов’язкових медичних оглядів(98%) - 22 соціальних робітників мають особисті медичні книжки та пройшли обов’язковий щорічний медичний огляд.
наявність графіка проведення робочих нарад з питань законодавства у сфері надання соціальних послуг (98%)- Графік проведення робочих нарад затверджений. Щовівторка та щоп’ятниці проводяться оперативні наради, на яких розглядаються питання щодо змін законодавства у сфері надання соціальних послуг. Тимчасово наради проводяться дистанційно.
наявність обладнання, твердого та м’якого інвентарю, транспорту для надання соціальних послуг: догляд вдома, денний догляд, соціальна адаптація
(89%) - матеріально-технічна база перебуває у задовільному стані. Наявні офісні та кухонні меблі, твердий та м’який інвентар, автомобіль «Газель», 2 скутери, комп»ютерна техніка, телевізор, 2 кондиціонери, проектор з екраном. У відділенні соціальної допомоги вдома соціальні робітники на 100% забезпечені тонометрами, взуттям, санітайзерами, рукавицями, захисними масками, льодоступами, канцелярським приладдям, велосипедами. Транспорт - 1 автомобіль. У приміщенні відділенні денного догляду необхідно облаштувати санітарно-гігієнічну кімнату для осіб з інвалідністю.
При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальних послугзастосовувались кількісні показники соціальних послуг:
При проведенні аналізу звернень, які надійшли за поточний період, 56 звернень з приводу роз’яснень щодо надання соціальних послуг та з проханням посприяти у поселенні до будинків-інтернатів області. Всі звернення розглянуті вчасно, у визначені терміни, надані ґрунтовні роз’яснення.
Скарг від отримувачів соціальних послуг за звітний період не надходило.
Проаналізуємо кількісні показники надання соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація та денний догляд:
@ кількість звернень від отримувачів соціальних послуг за звітний період щодо організації надання соціальних послуг – 56, які зареєстровані в журналі обліку особистого прийому громадян. Усі звернення отримувачів соціальних послуг розглянуті своєчасно, надані роз’яснення заявникам у повному обсязі. Скарг від отримувпачів соціальних послуг не надходило.
@ частка задоволених звернень про отримання соціальних послуг складає 100%.;
@ частка працівників, які підвищили рівень кваліфікації, враховуючи навчання соціальних робітників, та працівників відділення денного догляду на семінарах-практикумах, складає 75 %:
@ частота здійснення моніторингу якості надання соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація та денний догляд - 100,0%. Дані моніторингу рекомендовано збирати один раз на рік;
@ відповідність встановлених показників якості отриманим у ході контролю - 100,0% дотримання відповідності кількісних показників, встановлених у Державних стандартах: догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд.
Кожен кількісний показник переводиться у відсотковий еквівалент (як частка до загальної сукупності (94 %) , після чого, в залежності від значення, йому присвоюються наступні статуси:
Отже, дані табл. 1 свідчать, що для кількісних показників надання догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд переважає статус «добре» з постійною тенденцією, тому присвоюється узагальнений статус «добре» для оцінювання якості соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд в цілому.
Таблиця 1. Статус кількісних показників надання догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд.
Кількісний показник |
СТАТУС |
||
«добре» |
«задовільно» |
«незадовільно» |
|
|
від 0% до 20% |
від 21% до 50% |
від 51% до 100% |
Кількість скарг |
«добре» 0 % |
|
|
|
від 80% до 100% |
від 51% до 79% |
від 0% до 50% |
Результати розгляду скарг |
«добре» 100% |
|
|
Частка задоволених звернень про отримання соціальної послуги догляду вдома |
«добре» 100% |
|
|
Частка працівників, які підвищили рівень кваліфікації |
«задовільно» 75% |
|
|
Частота здійснення моніторингу якості надання соціальної послуги догляду вдома |
«добре» 100% |
|
|
Відповідність встановлених показників якості отриманим у ході контролю |
«добре» 94% |
|
|
Статуси показників охоплення по кожному критерію узагальнюються і статус, який переважає, присвоюється для групи показника забезпечення якості в цілому. Отже, дані табл. 2 свідчать, що для показників забезпечення якості догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд переважає статус «добре» з постійною тенденцією, тому присвоюється узагальнений статус «добре» для оцінювання якості соціальних послуг в цілому.
Таблиця 2. Статус показників забезпечення якості догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд.
Якіснй показник |
СТАТУС |
||
«добре» |
«задовільно» |
«незадовільно» |
|
від 80% до 100% |
від 51% до 79% |
від 0% до 50% |
|
Адресність та індивідуальний підхід |
«добре» (100%) |
|
|
Результативність |
«добре» (97,6%) |
|
|
Своєчасність |
«добре» (97,5%) |
|
|
Доступність та відкритість |
«добре»(93,5%) |
|
|
Повага до гідності отримувача соціальної послуги |
«добре» (99,0%) |
|
|
Професійність |
«добре»(92,0%) |
|
|
|
|
|
|
Наступним кроком є узагальнення статусів кожного показника забезпечення якості соціальної послуги та кожного кількісного показника, і статус, який переважає, присвоюється для оцінювання якості соціальної послуги в цілому відповідно до таблиці, в якій рекомендуються відповідні заходи (табл.3).
Таблиця 3. Оцінка якості соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, денний догляд в цілому
Показники |
Статус |
Рекомендації по роботі територіального центру |
Кількісні (94%) |
«добре» |
продовжувати роботу територіального центру по наданню соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, стаціонарний догляд |
Якісні (96,6%) |
«добре» |
|
Узагальнений (95,3%) |
«добре» |
Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг, показники відповідають встановленому рівню -“Добре”.
Висновок
Незважаючи на узагальнений статус показників «добре» відділеннями соціальної допомоги вдома, денного догляду для дітей з інвалідністю та денного перебування планується ряд заходів спрямованих на усунення виявлених недоліків, удосконалення процедури обслуговування й підвищення якості соціальних послуг.
Насамперед це:
-
активізувати роботу щодо виявлення одиноких громадян та осіб з обмеженими фізичними можливостями з метою надання їм необхідної допомоги;
-
продовжувати своєчасно, якісно та в повному обсязі надавати соціальні послуги;
-
постійно контролювати надання соціальними робітниками послуг щодо повноти обсягу та вчасності надання шляхом проведення хронометражів робочого часу, телефонного опитування, виходів на дільницю;
-
продовжувати інформаційно-роз’яснювальну роботу серед мешканців Канівської міської територіальної громади з питань надання соціальних послуг шляхом розміщення інформації в друкованих виданнях, на сайті міської ради, у мережі Фейсбук;
-
організовувати роботу щодо якісного стажування та навчання працівників;
-
розвивати та удосконалювати соціальну послугу денного догляду дітей з інвалідністю, шляхом залучення коштів з державного бюджету та інших джерел на придбання спеціалізованого транспортного засобу для здійснення підвезення дітей з віддалених куточків міста та сіл громади, на організацію харчування дітей у відділенні, на заміну проводки та встановлення кондиціонера в кімнаті для занять;
-
розвивати та удосконалювати соціальну послугу соціальної адаптації, шляхом залучення коштів з державного бюджету та інших джерел для облаштування санітарно-гігієнічної кімнати у приміщенні відділення денного перебування територіального центру;
-
провести роботу по залученню коштів для проведення капітального ремонту автомобіля «Газель» територіального центру, або його заміну:
-
продовжувати роботу з благодійними фондами, приватними підприємцями та підприємствами міста, релігійними конфесіями у напрямку надання матеріальної допомоги підопічним та для покращення матеріально-технічної бази територіального центру;
-
продовжувати оперативно реагувати на звернення громадян щодо соціального обслуговування;
-
продовжувати дотримуватися вимог, показників забезпечення якості, строків, принципів, встановлених у Державних стандартах соціальних послуг.
Директор територіального центру Антоніна ПЕТРЕНКО